חנוך מרמרי

חנוך מרמרי מונה לראש אגף התרבות והחינוך בספרייה הלאומית

 
הספרייה הלאומית שמחה לבשר על מינויו של חנוך מרמרי לתפקיד ראש אגף התרבות והחינוך בספרייה. מרמרי, דמות בולטת בתרבות הישראלית זה עשרות שנים, יהיה אחראי על ניהול היוזמות בתחום התרבות והחינוך, תפקיד מרכזי בתהליך ההתחדשות של הספרייה הלאומית. לאגף התרבות והחינוך נודעת חשיבות מיוחדת בהנגשתם של אוספי הספרייה ובהגעה לקהלים חדשים בארץ ובעולם. בעקבות מינויו אמר מרמרי: "אני מצפה להזדמנות לעבוד עם צוות הספרייה כדי להמשיך בפיתוחם וביישומם של אמצעים חדשניים, שיאפשרו לציבור הרחב ליהנות מהאוספים הנהדרים של הספרייה הלאומית". ​
מכל שנות עבודתו הרבות מרמרי ידוע בעיקר כמי ששימש עורך העיתון "הארץ" במשך כעשרים שנה. יחד עם זאת כללה דרכו המקצועית עבודה במגוון רחב של תחומים במדיה, בתרבות ובארגונים אזרחיים. לאחר שהחל את עבודתו בתחום הסטירה ואמצעי התקשורת המשודרים הוכיח מרמרי את כוחו כעיתונאי מוכשר ועורך. הוא הקים בתל אביב עיתון מקומי והיה עורכו הראשי. נוסף לעבודתו ב"הארץ" מרמרי שימש גם עורך ראשי באחד מבתי ההוצאה הגדולים בישראל. בשנת 2004 זכה בפרס סוקולוב לעיתונות מודפסת.

חנוך מרמרי. צילום: יוסי זמיר
חנוך מרמרי. צילום: יוסי זמיר

לאחר השיאים שהגיע אליהם בתחום העיתונות, חיפש מרמרי דרכים חדשות לתרום לתרבות ולחברה בישראל, ועשה זאת במגוון תחומי פעילות. בעודו ראש המחלקה לתקשורת חזותית באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", עמד גם בראש המרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי, ארגון ללא כוונת רווח המונחה על ידי הרעיון ששיתוף פעולה כלכלי ערבי-ישראלי במדינת ישראל חיוני לשלום, לשגשוג וליציבות כלכלית. נוסף על אלה מילא מרמרי תפקיד בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה, שבמסגרתו פיקח על מחקר בתחום המדיניות הקשור לאמצעי התקשורת, והיה עורך ראשי של "העין השביעית", מגזין מוביל בתחום הביקורת על התקשורת בישראל; זאת במסגרת ארגון שמטרתו חיזוק הדמוקרטיה הפרלמנטרית במדינה. הקריירה של חנוך מרמרי משקפת את האידיאלים של הספרייה הלאומית בתהליך ההתחדשות שלה, הבא לעודד חברה המעריכה חינוך, הבנה הדדית ויצירתיות.