מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2013 > ברכת הדירקטוריון

ברכת הדירקטוריון

התחדשות הספרייה הלאומית והעמדתה במקום הנכון והראוי בחברה ובתרבות הישראלית הן משימות גדולות המשליכות על עבודתנו מדי יום. תהליך השינוי שמתחולל בספרייה הוא רחב ועמוק ומחודש לחודש אנו חשים כיצד אנו מבססים את עצמנו כמוסד לאומי מרכזי.
 
במבט על המתרחש בספרייה בחודשים האחרונים, ניכר שרעיונות מתממשים הלכה למעשה. עדות לכך הן הגדרת מדיניות האיסוף, ההתקדמות הטכנולוגית, העמקת תפיסת השירות, חשיפת הספרייה לציבור הרחב וההתקדמות המעשית בתכנון הבניין החדש של הספרייה הלאומית. בכל אלו ניכרת קונקרטיזציה של תהליכי העבודה ושל מכלול העשייה. לכן נודעת בעינינו חשיבות מיוחדת לידידי הספרייה בארץ ובעולם. לאחרונה אנו עדים להתפתחות רבת משמעות: אנו פונים לגורמים בעולם היהודי, לא גורמים ששימור המורשת היהודית הוא עיסוקם היומיומי, וזוכים להיענות נדיבה לבקשתנו מאותם גורמים ליטול חלק בפיתוחה ובקידומה של הספרייה הלאומית המתחדשת, אות וסימן לכך שקיום הזיכרון הלאומי חשוב גם למי שאינם עוסקים בתחומים הללו כדבר שבשגרה. אין דבר המחזק את ידינו יותר מכך.
 
הגשמת חזון הספרייה הלאומית לקראת הפיכתה למוקד של דיון ויצירה אינטלקטואלית ותרבותית המשלבים את הציבור בארץ ואת העם היהודי בעולם עומדת בראש מענייניו, ואנו שמחים על השותפים החשובים המצטרפים אלינו. ​