מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2015 > פברואר 2015 > מערכות הבחירות בישראל: הספרייה מתעדת

מערכות הבחירות בישראל: הספרייה מתעדת

יום הבחירות לכנסת קרב והולך, ואנו בעיצומה של מערכת בחירות. לפני כשנתיים השיקה הספרייה הלאומית אתר אינטרנט בשם "אסיפת בחירות", וכעת היא מעדכנת אותו, לאחר שהבחירות לכנסת ה-19, בשנת 2013 היו לחלק מההיסטוריה של מדינת ישראל, הנערכת עתה לבחירת הכנסת ה-20.​

​"אסיפת בחירות" מאפשר לציבור להתוודע אל חומרי תעמולת הבחירות מכל מערכות הבחירות מראשית המדינה ועד ימינו: כרזות, תצלומים, קריקטורות ושפע של חומרים מודפסים מובאים באתר יחד עם הסברים על הרקע לכל מערכת בחירות, דיון בנושאים הבוערים בכל אחת מהן, באישים הבולטים בה ובמצב הכללי במדינה לקראתה.


"לפני ימי הטלוויזיה והאינטרנט, כרזות בחירות ועלונים היו האמצעי העיקרי שמפלגות פוליטיות השתמשו בו כדי לתקשר עם הציבור", מסביר ד"ר חזי עמיאור, אוצר אוסף ישראל בספרייה הלאומית. מעבר לנוסטלגיה יש לפריטים אלה ערך רב למי שרוצה להיטיב להבין את עברה של המדינה. המבקרים באתר יכולים לראות קטעי עיתונות, כרזות, פרסומות, תצלומים וגם קטעי וידיאו וצליל.


אתר "אסיפת בחירות" גם מאפשר לגולשים ללמוד על נושאים חשובים שהעסיקו את הציבור הישראלי והיו במרכז הדיון הפוליטי בכל שנות המדינה – נושאים חברתיים, דת ומדינה, ביטחון ועוד. לדברי ד"ר עמיאור, "תעמולת הבחירות היא אמצעי נפלא וישיר להיכרות עם האקלים הפוליטי של תקופה מסוימת. אפשר להשתמש במידע הזה כדי להיטיב להבין את סדר היום הפוליטי ואת השפעתו על החברה בישראל".


האתר "אסיפת בחירות" זמין בעברית ובאנגלית כחלק מאתר האינטרנט של הספרייה הלאומית:

http://web.nli.org.il/sites/NLI/Hebrew/collections/treasures/elections/all_elections/Pages/default.aspx