מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2015 > פברואר 2015 > מפגש בין עולמות: אנשי מקצוע מעולם הספרות בספרייה הלאומית

מפגש בין עולמות: אנשי מקצוע מעולם הספרות בספרייה הלאומית

במסגרת יריד הספרים הבינלאומי בירושלים, שהתקיים החודש, ביקרה בספרייה הלאומית קבוצה נבחרת של עורכים וסוכנים ספרותיים צעירים מרחבי העולם – מי שצפויים להיות קובעי הדעה ומובילי המגמות בשוק הספרים העולמי בשנים הקרובות. הביקור כלל מפגש עם הסופרים המשתתפים בתכנית "פרדס" של הספרייה, תכנית המתנהלת זו השנה השנייה.​

​"פרדס" היא יזמה של הספרייה הלאומית שמטרתה לספק מקום השראה לכותבים בראשית דרכם – מעין חממת סופרים בספרייה הלאומית. בכל שנה נבחרים ארבעה סופרים, הזוכים למלגה ומבלים בספרייה הלאומית יומיים בשבוע. יום אחד מוקדש לעבודתם, שבמהלכה הם נהנים משירותי הספרייה ומסביבת העבודה שהיא מציעה. היום השני הוא יום לימוד, המיועד להיכרות עם אוצרות הספרייה, אוספיה ומחלקותיה, וכן לפעילויות של העשרה ספרותית.

 

המפגש עם קבוצת העורכים והסוכנים היה הזדמנות לחשוף את האורחים לתכנית "פרדס", ובעיקר ליצירתם של סופרים שהשתתפו בה בשני המחזורים שהתקיימו עד כה. לכל סופר הוקצו מספר דקות להציג את עצמו, את יצירתו ואת תכניות הכתיבה שלו לעתיד. האורחים קיבלו תמסיר באנגלית, ובו פרטים על כל אחד מהסופרים ועל ספריו. כן ניתנה לאורחים תמונה של הספרות הישראלית העכשווית, ובמסגרת זו גם הסבר על מקומו של כל אחד מהסופרים הצעירים בנוף הספרות המקומי.

 

סימן מעודד להצלחת הביקור הוא, שבעקבותיו הובע עניין ביצירות הסופרים של תכנית "פרדס" והגיעו בקשות לשלוח חומרים נוספים, דוגמאות כתיבה וקטעי ביקורת. לעורכים ולסוכנים, כ-30 במספר, איפשר המפגש להכיר סופרים ישראלים מבטיחים, מעבר למה שהוצג להם ביריד הספרים הבין-לאומי.