מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2014 > יוני 2014 > שבוע הספר וחודש הקריאה 2014: ילדים ונוער בספרייה הלאומית

שבוע הספר וחודש הקריאה 2014: ילדים ונוער בספרייה הלאומית

דמותו הסטריאוטיפית של הספרן חמור הסבר המשתיקה ילדים רועשים חדלה להיות חלק מנוף הספריות במאה ה-21 בכלל ובספרייה הלאומית בפרט. תכניות התרבות והחינוך שנועדו לילדים ולנוער בספרייה הלאומית הופכות על פיה את הגישה הישנה הזאת של הספריות על ידי הזמנתם של ילדים ובני נוער להיות חוקרים פעילים, לרדת לעומק המורשת התרבותית שלהם על כל פניה. הספרייה הלאומית מפתחת מגוון גדול של תכניות ספרותיות, חזותיות ובימתיות שנועדו לאוכלוסייה הצעירה הזאת.
 
כחלק מהתכניות הללו, יצרה הספרייה הזדמנויות מיוחדות לקהלים צעירים במהלך שבוע הספר וחודש הקריאה 2014. ילדים מוזמנים עם הוריהם, סביהם ואחיהם הגדולים לחוות סיורים בספרייה העוקבים אחר חייה של הפזמונאית והמלחינה הדגולה נעמי שמר, שארכיונה שמור בספרייה הלאומית. בתכנית "קוראים צעירים" החדשה, המשתתפים יזכו להזדמנות לקבל כרטיס קורא בספרייה, לסייר ברחבי הספרייה, לבקר באולמות הקריאה ולקבל חוברת מאוירת ובה שירים, תצלומים ומכתבים מתוך ארכיון נעמי שמר. הסיור יסתיים במופע מיוחד של שירים של יוצרת האהובה.
 
זהו רק אחד מתוך שפע האירועים שהספרייה הלאומית מציעה לילדים ולנוער מתוך כוונה לעודד קהלים צעירים להתוודע  לאוצרות השמורים באוספי הספרייה ולעשות זאת מתוך התלהבות ושמחת הגילוי.