מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2014 > אפריל 2014 > הספרייה הלאומית מגיעה לרחבי העולם

הספרייה הלאומית מגיעה לרחבי העולם

הספרייה הלאומית יוצאת לעולם הגדול. בתהליך שמתעצם והולך, מתחילה הספרייה לבוא לידי ביטוי ברחבי הגלובוס. בחודש מרץ השנה נפתחה במדריד תערוכה וירטואלית, חדשנית וראשונה מסוגה, העוסקת כולה בספרייה הלאומית ובאוצרותיה. התערוכה, שמתקיימת במוסד תרבות חשוב, "Casa del Lector", זכתה להתעניינות רבה מצד העיתונות ולביקורות נלהבות. הספרייה הלאומית היא הראשונה להיות מוצגת כך במסגרת הזאת במדריד.
 
בחודש נובמבר האחרון, זכתה הספרייה לייצוג נכבד ביריד הספרים הבינלאומי בגואדלחרה שבמקסיקו. תערוכת הצילום של עליזה אורבך, "קוראים", שנוצרה במסגרת ציון 120 שנה לספרייה, הוצגה בפני קהל של מאות אלפים מבקרים ביריד, והיא יוצאת לתצוגה בארבע ערים נוספות במקסיקו.
 
והספרייה מגיעה גם לווינה, כשותפה למוזיאון התאטרון של וינה בתערוכה העוסקת בסטפן צווייג, שארכיון חשוב שלו נמצא בספרייה הלאומית.  
 
באוקטובר הקרוב הספרייה תיטול חלק בתערוכה של מרוקו בימי הביניים, שתתקיים במוזיאון הלובר בפריס, שם יוצג כתב היד המקורי של הרמב"ם המצוי באוספי הספרייה.
 
כמו כן, הספרייה שותפה עם בית התפוצות לתערוכה נרחבת העוסקת בפרשת דרייפוס, בזכות חומרים מקוריים וייחודיים שיש בספרייה, ובכללם מכתבים של אלפרד דרייפוס עצמו.
 
מדובר במגמה שתימשך בשנים הקרובות: בשנת 2015 פריטים שלנו יהיו חלק חשוב מתערוכה בבולטימור, שתעסוק ביהודים בתחום הרפואה. ובשנת 2016 נשתתף בתערוכה ב-Metropolitan Museum of Art בניו יורק, בנושא ירושלים בימי הביניים.
 
כמוסד הלאומי האוצר את הזיכרון של עם ישראל ושל מדינת ישראל, הספרייה תמשיך לשתף פעולה עם מוסדות ברחבי העולם כדי שקהלים חדשים ומגוונים יכירו את אוצרות הרוח והתרבות הייחודיים שבידינו, האוצרות של כולנו.