מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2014 > מאי 2014 > הספרייה הלאומית: סמל של ירושלים

הספרייה הלאומית: סמל של ירושלים

ביום ירושלים תשע"ד, ה-28 למאי, התכבדה הספרייה הלאומית להציג את בפני הממשלה את תהליך התחדשותה.  הדברים הוצגו בישיבת ממשלה מיוחדת שנערכה בגבעת התחמושת, והוקדשה לפיתוח העיר ירושלים בשנים הבאות.

יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית מר דוד בלומברג, ומנכ"ל הספרייה מר אורן וינברג, הציגו בפני שרי הממשלה את תהליך התחדשות הספרייה מאז שנת 2010. בין הדברים שהוצגו: תכניות החינוך החדשות המנצלות את הפלטפורמות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר וההיצע המגוון של אירועי  התרבות המעשירים את חיי הרוח בירושלים מר בלומברג סקר את אבני הדרך ולוחות הזמנים לתכנון משכנה החדש של הספרייה בקריית הלאום, על ידי משרד האדריכלים "הרצוג – דה מורון".

הספרייה ציינה כי המשימה המרכזית במפעל זה הינה לפתוח את אוצרות הרוח האצורים בספרייה הלאומית לקהל הרחב בארץ ובעולם תוך התבססות על שיתופי פעולה בינלאומיים.הספרייה ציינה כי המשימה המרכזית במפעל זה הינה לפתוח את אוצרות הרוח האצורים בספרייה הלאומית לקהל הרחב בארץ ובעולם תוך התבססות על שיתופי פעולה בינלאומיים.
 
שרי הממשלה הביעו עניין רב בהתחדשות הספרייה ובפעילותה הענפה. ראש הממשלה שיבח בחום את ההתקדמות הרבה שעשתה הספרייה הלאומית בכל התחומים, וציין כי היא מתקדמת בבטחה לקראת הגשמת חזון ההתחדשות שלה. ביום חגיגי זה הוא הדגיש במיוחד את תרומתה של הספרייה לפיתוחה של ירושלים ושל חיי התרבות שלה.