בתצלום נראה הפושע הנאצי אדולף אייכמן עומד מחוץ לתא הזכוכית שנבנה עבורו ומצביע על מפת כיבושי הרייך. התצלום צולם ביום השמיני לחקירת התביעה, 18 ביולי 1961.
תצלום זה הוא הפעם היחידה במהלך המשפט שאייכמן הורשה לצאת מן התא. הוא עומד וגבו למצלמה ומצביע במפה שלפניו על השטחים שכבשה גרמניה במלחמת העולם השנייה. לידו עומדים שלושה שומרי בית המשפט ומתבוננים במפה. אייכמן לבוש חליפה כהה ומרכיב משקפיים. בתוך תא הזכוכית יש שני כסאות, האחד מרופד בריפוד לבן עבור השומר והשני כיסא פשוט מעץ שעליו ישב אייכמן. על השולחן בתא מונחים ניירות ותיקיות מסמכים, פתקים ומיקרופון.
משפטו של אייכמן בבית המשפט העליון בירושלים בשנים 1961–1962 ריתק את הציבור בישראל ועורר התעניינות רבה בעולם כולו.
אף שהשואה הייתה נוכחת במדינת ישראל ובאה לידי ביטוי בחוקים שונים שנחקקו בנושא בשנות ה־50, היה המשפט נקודות מפנה. לראשונה נחשפה שואת יהודי אירופה על כל פרטיה, שלביה והיבטיה בפני גוף משפטי מוסמך. זאת ועוד, ניצולי השואה, שעד אז נמנעו מלספר על הסבל הנורא שחוו, קיבלו פתחון פה וסיפורם היה לחלק מהאתוס הישראלי. עוד חיזק המשפט את מעמדה של מדינת ישראל כנציגת העם היהודי כולו.