audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

אין די באר חסדי

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אלג'יריה - אורן שמואל כהן
  • 2.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו יהונתן דקל
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה דניאל אשכנזי
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה רחמים זייני
  • 5.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה שניר אטיאס
  • 6.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ביטון, חיים לוק
  • 7.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו משה אלפסי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר אין די באר חסדי
מעגל השנה לכל עת;שירת הבקשות
מעגל החיים ברית מילה ;חתונה
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • אֵין דֵּי בָאֵר חַסְדֵי - אי אפשר להסביר ולפרט את חסדי ה' כי מרובים המה. המשורר עושה פה פרפראזה על הפסוק בישעיהו (מ, טז): וּלְבָנוֹן אֵין דֵּי בָּעֵר וְחַיָּתוֹ אֵין דֵּי עוֹלָה, תוך כדי החלפת המילים: בָּעֵר-בָאֵר; שם אומר הנביא שאין די בכל עצי יער הלבנון על מנת להבעיר אש לצורכי קורבן לאל, וכאן למשורר אין די מילים על מנת לשבח את האל. • יְיָ עֻזִּי וּמָעֻזִּי וּמְנוּסִי - האל הוא כמבצר ומעוז המגן ושומר על האדם הבוטח בו ואליו אפשר גם לנוס בעת צרה, על פי ירמיהו טז, יט: יְיָ עֻזִּי וּמָעֻזִּי וּמְנוּסִי בְּיוֹם צָרָה... • מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי - האל הוא נחלתי וגורלי, על פי תהלים טז, ה: יְיָ מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי. • לְדוֹר וָדוֹר אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ... - אספר בשבחי האל ובנאמנותו וחסדו לעמו מדור לדור, השיבוץ מתהלים פט, ב: חַסְדֵּי יְיָ עוֹלָם אָשִׁירָה לְדֹר וָדֹר אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי. • אֵל מָגֵן בַּעֲדִי - על פי תהלים ג, ד: וְאַתָּה יְיָ מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים ראשִׁי. • הֱיֵה סִתְרִי אַתָּה - האל יהיה לי למסתור ומחסה, כמצודה המגנה על האדם. על פי תהלים קיט, קיד: סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי. • וְאַל תֵּפֶן - אל תפנה, תביט. בקשה מהאל שלא יתחשב בפשעי העם ובחטאיו, על פי דברים ט, כז: אַל תֵּפֶן אֶל קְשִׁי הָעָם הַזֶּה וְאֶל רִשְׁעוֹ וְאֶל חַטָּאתוֹ. • וְכֹבֶד מַעֲלִי - עוונותי וחטאי הרבים. את המילה כֹבֶד ניתן לפרש בכפל משמעות - הן במשמעות של רבים - חטאים רבים, והן במשמעות של עוונותי המכבידים עלי והם עלי כמשא. • צוּרִי וְגוֹאֲלִי - כינויים לאל, על פי תהלים יט, טו: יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגאֲלִי. • חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר- ניתן לפרש הן ככינוי לקב"ה, שהוא מקור החיים, על פי תהלים לו, י: כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר; הן במשמעות של נחיה באורך, החיים שלנו יהיו לאורו של הקב"ה. • יָהֵל - יאיר, יזרח, על פי איוב לא, כו: אִם אֶרְאֶה אוֹר כִּי יָהֵל וְיָרֵחַ יָקָר הֹלֵךְ. • הָאִירָה פָנֶיךָ - הזרח לנו את אור הישועה, הארת פנים של הגאולה לעומת הסתר הפנים של הגלות. השיבוץ מתהלים לא, יז: הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ. • חָזָק - תואר לאל על פי ירמיהו נ, לד, גּאֲלָם חָזָק יְיָ צְבָאוֹת שְׁמוֹ. • רְאֵה בְּדֹחַק הַשָּׁעָה - ראה את מצוקתם של ישראל בגלות. • וּשְׁלַח מֹשֶׁה רוֹעֶה מַצְמִיחַ יְשׁוּעָה - שלח גואל. משה רבנו נקרא הרועה הנאמן, שהוביל את עם ישראל, צאנו של הקב"ה, אל ארץ ישראל, בגאולה הראשונה.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?