audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

נעימה לי

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה, משה חבושה
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים ותיקי פייטני בית כנסת עדס , משה נר גאון
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר נעימה לי
מעגל השנה יום ירושלים;לכל עת
מעגל החיים חתונה
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • עִירָךְ יָהּ – עירך, ה', כלומר ירושלים.
    • אֶרֶץ צְבִיָּה – ארץ הצבי הוא כינוי לארץ ישראל, הארץ המפוארת, כפי שמתפרשים הפסוקים בדניאל יא, טז ושם מא.
    • עֲרֵבָה – נעימה.
    • מַה נּוֹרָאָה נָאוָה – ירושלים היא נאה מעוררת יראה.
    • לָהּ כָּלְתָה נַפְשִׁי וְנִכְסָפָה – אני משתוקק ומתגעגע אליה. הלשון לפי הכתוב בתהלים פד, ג נִכְסְפָה וְגַם כָּלְתָה נַפְשִׁי לְחַצְרוֹת ה'...
    • לְבִנְיָנָהּ רוּחִי שָׁאֲפָה – אני מקווה ומשתוקק לבנין ירושלים.
    • לִרְאוֹת הוֹדָהּ וְזִיו הֵיכָלִי – לראות את תפארתה של ירושלים ואור המקדש.
    • שׁוּר כִּי בָנֶיהָ לָהּ תָּאֲבוּ מִזְּמַן רַב בָּהּ לֹא יָשְׁבוּ – רְאֵה, בניה המשתוקקים לה, זמן רב שלא ישבו בה.
    • וְעַתָּה מָתַי לָהּ יָשׁוּבוּ וְיִנְחֲלוּהָ בְּגוֹרָלִי – ועכשיו, מתי יחזרו אליה, ויזכו בה כנחלתם?
    • הֵן בִּשְׁלוֹמָהּ שָׁאֹל יִשְׁאֲלוּ – כפי שנאמר במזמורם של עולי הרגלים, בתהלים קכב, ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ. ושמא יש כאן מענה לנבואת ירמיהו, נביא החורבן, שתהה (טו, ה) כִּי מִי יַחְמֹל עָלַיִךְ יְרוּשָׁלַם וּמִי יָנוּד לָךְ וּמִי יָסוּר לִשְׁאֹל לְשָׁלֹם לָךְ.
    • וּבְשִׂמְחָתָם זִכְרָהּ יַעֲלוּ - גם בעת שמחתם, הם זוכרים את חורבנה של ירושלים, כשבועת הגולים מירושלים: אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי: תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי: אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי (תהלים קלז, ה-ז). פסוקים אלו אכן נאמרים עד ימינו בשמחת החתונה. קוּמוּ תַעֲלוּ לְהַר קָדְשִׁי וּבֵית זְבוּלִי – בשורה זו מושתתת על נבואת הנחמה של ירמיהו לא, ה כִּי יֶשׁ יוֹם קָרְאוּ נֹצְרִים בְּהַר אֶפְרָיִם קוּמוּ וְנַעֲלֶה צִיּוֹן אֶל ה' אֱלֹהֵינוּ.
    • לְהַר קָדְשִׁי – הר הבית, לפי ישעיהו כז, יג ...וְהִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלִָם ומקומות נוספים.
    • וּבֵית זְבוּלִי – בית המקדש, לפי תפילת שלמה לאחר בניין המקדש (מלכים א ח, יג): בָּנֹה בָנִיתִי בֵּית זְבֻל לָךְ מָכוֹן לְשִׁבְתְּךָ עוֹלָמִים.
    • אַמֵּץ נָא לְחָתָן טוֹב וָרַךְ – חזק את החתן הטוב והצעיר.
    • שִׂימוֹ אֵל בָּרוּךְ וּמְבֹרָךְ – ברך את החתן, ה'.
    • בִּזְכוּת יוֹסֵף יָהּ תֵּן חַסְדָּךְ לִי – ה', תגמול עמי חסד בברכך את החתן, בזכות יוסף הצדיק. נראה כי הפיטן נתלה בזכותו של יוסף, בשל ההקשר – החתן עומד לכרות ברית של קדושה עם כלתו, ואילו יוסף הצטיין בנאמנותו לאלוקיו ולמשפחתו, כאשר עמד בפיתויה של אשת פוטיפר.
    • חַי עֵינִי לָךְ אֵל יָהּ צוֹפִיָּה – ה', אני מצפה ומייחל לך.
    • נָא רוֹמֵם לְכַלָּה יְפֵה-פִיָּה עִם דּוֹדָהּ כְּגֶפֶן פּוֹרִיָּה – העלה את קרנה של הכלה היפה, שתהיה פוריה כגפן עם אהובה-חתנה. הביטוי כְּגֶפֶן פּוֹרִיָּה לקוח מתהלים (קכח, ג): אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ.
    • יִפְרוּ יִרְבּוּ עַד בֹּא גּוֹאֲלִי – החתן והכלה ילדו ילדים רבים עד ביאת המשיח.


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?