audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

ארוממך לכבוד שמך

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה נר גאון
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים נסים שלום
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אנסמבל הפיוט של מכון בן צבי
  • 5.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אנסמבל הפיוט של מכון בן צבי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר ארוממך לכבוד שמך
מעגל השנה לכל עת;שמחת תורה / שמיני עצרת
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • אֲרוֹמִמְךָ לִכְבוֹד שִׁמְךָ - אני משבח ומפאר אותך להגדיל את כבודך ושמך, ברוח מזמור קמה בתהילים: תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרְכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד. • בְּיוֹם שִׂמְחָה אֲשַׁבְּחָהּ - חג הסוכות, בו מצווים לשמוח ("ושמחת בחגך"), הוא הזדמנות להודות ולשבח לאל. • גְּאַל עַתָּה - בקשת הגאולה היא מיידית ועכשווית. • מִיָּד מְכַלֶּה - מיד אויבינו הרוצים לכלותנו. • דְּבַר מֶלֶךְ - דברו של הקב"ה שציווה על עלייה לרגל בשלושה רגלים אלה,ככתוב בדברים טז, טז: שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָל זְכוּרְךָ אֶת פְּנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר בְּחַג הַמַּצּוֹת וּבְחַג הַשָּׁבֻעוֹת וּבְחַג הַסֻּכּוֹת... • בִּשְׁלשׁ מוֹעֲדִים אֵלֶּה - שלושת המועדים המוזכרים לעיל: פסח, שבועות וסוכות. • לְעַם יָצָא מִבֵּית כֶּלֶא - לעם אשר יצא ממצרים. הביטוי בית כלא מבטא את הקושי של גלות מצרים, שהיא אולי אב טיפוס לכל הגלויות. במשך הדורות השתמשו הפייטנים בביטוי בית כלא כדימוי לגלות. • בְּעוֹלוֹת פָּנָיו אֲחַלֶּה - אתפלל לפניו ואקריב קרבנות, כמצווה על עולי הרגל להקריב קרבנות חגיגה ושלמים. • צוּר מִשְׂגַּבִּי - הקב"ה מדומה לצור (סלע) ולמשגב (מבצר, מגדל), דימויים המבטאים חוזק וכוח. עפ"י תהלים יח, ג: ה' סַלְעִי וּמְצוּדָתִי וּמְפַלְטִי אֵלִי צוּרִי אֶחֱסֶה בּוֹ מָגִנִּי וְקֶרֶן יִשְׁעִי מִשְׂגַּבִּי. • עוֹשֶׂה מִצְוַת יוֹמֵי וְלֵילֵי - עושה מצוות הקשורות ליום וללילה, ביום ובלילה. • מְבַשֵּׂר וּבַר נִפְלֵי - המשיח, המכונה בר נפלי (בן נפלים, נופל) כמובא בבבלי סנהדרין צו ע"ב: "אמר ליה רב נחמן לרבי יצחק: מי שמיע לך אימת אתי בר נפלי [=האם שמעת מתי יבוא בר נפלי]? - אמר ליה: מאן בר נפלי [=אמר לו, מי זה בר נפלי]? - אמר ליה: משיח. - משיח בר נפלי קרית ליה [=למשיח אתה קורא בר נפלי]? - אמר ליה: אין [=כן], דכתיב (עמוס ט) ביום ההוא אקים את סוכת דויד הנופלת". • כָּל צַר תַּשְׁמִיד מִנִּי תַּפְרִיד - תשמיד ותרחיק ממני את אויבי. • שׁוּר כְּאֵבִי - הבט וראה למכאובי. • מִבּוֹר גָּלוּתִי דְּלֵה - הגלות מדומה לבור. פדה והצל את עמך ישראל מן הגלות, כפי שדולים ומעלים מים מן הבור. • פִּשְׁעִי לִזְכוּת תְּהַפֵּךְ לֵיהּ - הפוך את העוונות לזכויות, כאמור על העושים תשובה מאהבה "...והאמר ריש לקיש: גדולה תשובה שזדונות נעשות לו כזכיות..." (בבלי יומא פו ע"ב). • פֶּה יָשִׂיחַ עֵת מָשִׁיחַ בַּנִּסְתָּר וּבַנִּגְלֶה - בבוא עת הגאולה ישיחו בתורת הנגלה וגם סודות התורה יהיו פרושים לעין כל. • צַעֲקַת דַּל - האל שומע את שוועת ומצוקת הדלים, כנאמר באיוב לד, כח: לְהָבִיא עָלָיו צַעֲקַת דָּל וְצַעֲקַת עֲנִיִּים יִשְׁמָע. • וְאִם לָאו מִי יִגְאָלֵיהּ- אם לא תשמע לצעקתנו, מי יגאלנו. • עַם לֹא אַלְמָן - כינוי לעם ישראל, המבטא את העובדה שאינו לבד, ואלוהיו תמיד עימו. עפ"י ירמיהו נא, ה: כִּי לֹא אַלְמָן יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה מֵאֱלֹהָיו מֵה' צְבָאוֹת. • חוֹן עָלָיו וּשְׁמַע קָלֵיהּ - תחון אותו, תרחם עליו ושמע קולו. • רְפָא צִירִי - רפא לכאבי. • תִּשְׁבִּי תָּבִיא - הוא אליהו הנביא מבשר הגאולה. • לְעִיר צְבִי - לירושלים. הביטוי צבי מסמל יופי, והוא מוזכר בתנ"ך כמה פעמים בהקשר של ארץ ישראל, כמו למשל ביחזקאל כו, ו: בַּיּוֹם הַהוּא נָשָׂאתִי יָדִי לָהֶם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֶל אֶרֶץ אֲשֶׁר תַּרְתִּי לָהֶם זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ צְבִי הִיא לְכָל הָאֲרָצוֹת. • כֻּלָּנוּ מְצַפִּים לֵיהּ - מצפים לו, לגואל.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?