audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

חסל סידור פסח

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי וולטר אורנשטיין
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי נתנאל זלבסקי, צבי זלבסקי, רזיה זלבסקי
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי עקיבא שהם
  • 4.
    חסידויות נוספות - חסידות בוסטון לוי יצחק הורביץ בן פנחס דוד מבוסטון
  • 5.
    חסידים - חסידות ברסלב אברומי מושקוביץ
  • 6.
    חסידים - חסידות ויז'ניץ בנימין הרטמן, יצחק אונגר
  • 7.
    מערב אירופה - הולנד הנס ואשר בלומנדאל
  • 8.
    מערב אירופה - הולנד יצחק דסברג
  • 9.
    מערב אירופה - פרנקפורט ודרום גרמניה (כולל אלזס, אוסטריה, שוויץ) יצחק שנרב
  • 10.
    מערב אירופה - פרנקפורט ודרום גרמניה (כולל אלזס, אוסטריה, שוויץ) ללא מבצע
  • 11.
    מערב אירופה - צפון גרמניה (ברלין) אוסקר גולדברג
  • 12.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
  • 13.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר חסל סידור פסח
מעגל השנה פסח
מועד התפילה אחר
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • חֲסַל סִדּוּר פֶּסַח כְּהִלְכָתוֹ – פיוט זה הוא חלק מפיוט ארוך, הנאמר בשבת הגדול. הפיוט מתאר את סדר הפסח לפי הסימנים: קדש, ורחץ... חלק זה מדבר על הסימן האחרון, הסוגר את הסדר- 'נרצה'.
    • כְּכָל מִשְׁפָּטוֹ וְחֻקָּתוֹ – הפיוט שולח אותנו לשאלת הבן החכם המופיעה בדברים ו, כו: כִּי יִשְׁאָלְךָ בִנְךָ מָחָר לֵאמֹר מָה הָעֵדֹת וְהַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר צִוָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ אֶתְכֶם.
    • כַּאֲשֶׁר זָכִינוּ...כֵּן נִזְכֶּה לַעֲשׂוֹתוֹ - כשם שזכינו, עתה, בשבת הגדול, לומר ולשחזר באופן מילולי את סדר הפסח לפי סדר הסימנים, כך נזכה לסדרו ממש בליל התקדש הפסח. ובשירת הפיוט בליל הפסח משמעות המלים – כשם שסידרנו ודיברנו על קרבן הפסח, כן נזכה לעשות את קרבן הפסח כשייבנה המקדש.
    • זָךְ – כינוי לאל.
    • שׁוֹכֵן מְעוֹנָה – שוכן שמים, כינוי לאל, ע"פ דברים לג, כז: מְעֹנָה אֱלֹהֵי קֶדֶם.
    • קוֹמֵם קְהַל עֲדַת מִי מָנָה – פניה לאל שירומם ויקים את עם ישראל, המכונים עדת מי מנה – עם שאי אפשר למנותו בשל גודלו, על פי משלו של בלעם בבמדבר כג, י: מִי מָנָה עֲפַר יַעֲקֹב וּמִסְפָּר אֶת רֹבַע יִשְׂרָאֵל.
    • בְּקָרוֹב נַהֵל נִטְעֵי כַנָּה – בקשה שבקרוב תהיה הגאולה והאל ישוב למלוך על עם ישראל, המדומה לנטיעותיו של הקב"ה. יש פה משחק מלים: כַנָּה היא נטע ע"פ הלשון והכתיב וגם מקום ע"פ הצליל ואז קיימת פה משמעות נוספת של השבת עם ישראל לארצו, למקומו. על פי תהלים פ, טו–טז: אֱלֹקִים צְבָאוֹת שׁוּב נָא הַבֵּט מִשָּׁמַיִם וּרְאֵה וּפְקֹד גֶּפֶן זאת: וְכַנָּה אֲשֶׁר נָטְעָה יְמִינֶךָ וְעַל בֵּן אִמַּצְתָּה לָּךְ.
    • פְּדוּיִם – ישראל, לכשייגאלו וייקראו פדויים.
    • לְצִיּוֹן בְּרִנָּה – העלה אותם לציון בשמחה, ע"פ הפסוק בישעיהו (לה, י; נא, יא): וּפְדוּיֵי יְיָ יְשֻׁבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה.


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?