audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

שימני ראש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    דרום תימן (שרעב וסביבותיה) - עדן צפניה שלום, שלמה מיוש
  • 2.
    כורדיסטן - זאכו נחמיה חוג'ה
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל Rivers of babylon
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חבה, שלמה מועלם
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל חגולי שומל דרזי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שלמה מועלם
  • 9.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 10.
    תימן - מערב תימן (שג'דרה) בנימין נחום
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר שימני ראש
מעגל השנה פורים
מועד התפילה אחר
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • שִׂימֵנִי רֹאשׁ עַל כָּל אוֹיְבַי – בקשה מהאל לנצחון על האויבים ושליטה עליהם, זהו שימוש מהופך בביטוי המופיע באיכה א, ה: הָיוּ צָרֶיהָ לְרֹאשׁ אֹיְבֶיהָ שָׁלוּ, שם מדובר על כך שהאויבים ניצחו ושלטו בישראל.
    • כִּימֵי מָרְדְּכַי בֵּן יָאִיר – הוא מרדכי היהודי, כפי שכתוב במגלת אסתר (ב, ה): אִישׁ יְהוּדִי הָיָה בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה וּשְׁמוֹ מָרְדֳּכַי בֶּן יָאִיר בֶּן שִׁמְעִי בֶּן קִישׁ אִישׁ יְמִינִי.
    • מָחֹה תִמְחֵהוּ לֶאֱדוֹם – הבקשה למחות את אדום קשורה בהבטחת ה' שימחה את זכר עמלק, נכדו של עשו, הוא אדום. וכך אומר אלקים בשמות יז, יד: כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם.
    • הַכֵּהוּ אֵם עַל בָּנִים – הבקשה להכות את אדום על כל זרעו מבוטאת באותן מלים עצמן שבהן מבטא יעקב את חששו מפני עשו, הוא אדום, כאשר הוא חוזר לארץ מבית לבן: הַצִּילֵנִי נָא מִיַּד אָחִי מִיַּד עֵשָׂו כִּי יָרֵא אָנֹכִי אֹתוֹ פֶּן יָבוֹא וְהִכַּנִי אֵם עַל בָּנִים (בראשית לב, יא).
    • לִבַּשְׁתָּ מַלְכוּת לַהֲדַסָּה – הדסה היא אסתר, כפי שנאמר במגלת אסתר ב, ז: וַיְהִי אמֵן אֶת הֲדַסָּה הִיא אֶסְתֵּר בַּת דֹּדוֹ, שעלתה למלוכה - כפי שנאמר במגלת אסתר ה, א: וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וַתִּלְבַּשׁ אֶסְתֵּר מַלְכוּת.
    • כְּתַנִּין לְבַלְּעֵנִי – תמונה זו שאובה כנראה מירמיהו נא, לד: אֲכָלַנִי הֲמָמַנִי נְבוּכַדְרֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל הִצִּיגַנִי כְּלִי רִיק בְּלָעַנִי כַּתַּנִּין מִלָּא כְרֵשׂוֹ מֵעֲדָנָי הֱדִיחָנִי.
    • מִמָּרוֹם רוּחַ שָׁלַחְתָּ – האל שולח כביכול רוח ממרום ומציל את עם ישראל, כפי שמתואר ע"י ישעיהו הנביא באחת מנבואות הנחמה שלו (לב, טו) המתארות את הגאולה: עַד יֵעָרֶה עָלֵינוּ רוּחַ מִמָּרוֹם וְהָיָה מִדְבָּר לַכַּרְמֶל וְהַכַּרְמֶל לַיַּעַר יֵחָשֵׁב.
    • יַסּוֹר יִסְּרַנִי יָהּ לַמָּוֶת לֹא נְתָנָנִי – אף על פי שה' ייסר אותי הוא לא כילה אותי. זהו שיבוץ מתהלים קיח, יח: יַסֹּר יִסְּרַנִּי יָּהּ וְלַמָּוֶת לֹא נְתָנָנִי.
    • דָּחֹה דְּחִיתַנִי לִנְפֹּל וַייָ עֲזָרַנִי – אף זהו פסוק מאותו מזמור המתאר שוב את תחושת האדם, העם, שכפסע בינו לבין כליון והשמדה והאל שמציל ומסייע "ברגע האחרון".
    • עַבְדָּךְ – עם ישראל.
    • כְּקֶדֶם – כמו בעבר.
    • וְאַמְּצֵנִי – וחזקני.
    • יִצְחָק עֲקֵדֶךָ – יצחק אבינו שנעקד על גבי המזבח. ביטוי זה מופיע בהקדמה לפרשת העקדה הנאמרת בתפילת שחרית בנוסח הספרדים.
    • הֲשִׁיבֵנִי עַל כַּנִּי – החזר אותי אל מקומי כבימי קדם, אל בית המקדש ואל עם ישראל השליט על האומות. הביטוי לקוח מדברי שר המשקים (בראשית מא, יג) אֹתִי הֵשִׁיב עַל כַּנִּי וְאֹתוֹ תָלָה.
    • אַבְרָהָם אֲהוּבֶךָ – אברהם אבינו נקרא אוהב ה' בישעיהו מא, ח ובדברי הימים ב, כ, ז.
    • יַעֲקֹב תְּמִימֶךָ – יעקב אבינו נקרא תם: וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם יֹשֵׁב אֹהָלִים (בראשית כה, כז).


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?