audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

דרשתי

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה חבושה
  • 2.
    סוריה - חלב (ארם צובה) מתפללי בית הכנסת "היכל יעקב", ירושלים, שנות ה-90
  • 3.
    סוריה - חלב (ארם צובה) קבוצת זמרים
  • 4.
    סוריה - חלב (ארם צובה) קבוצת חזנים
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר דרשתי
מעגל השנה שירת הבקשות
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • דָּרַשְׁתִּי אֶת שֵׁם יְיָ - ביקשתי את קרבת האל, דרישה מלשון בקשה. • כִּי קָרָא בְּכָל הֲמוֹנַי - התגלות האל לפני המוני בית ישראל במעמד הר סיני. • אָנֹכִי יְיָ - הדיבר הראשון בעשרת הדברות. • דִּבְּרוֹת עֲשָׂרָה נִשְׁמֹר - נשמור את עשרת הדברות. • עִם מִצְוַת זָכוֹר וְשָׁמוֹר - ובתוכן את המצוה המתייחסת לשמירת השבת, עליה נאמר בעשרת הדברות המוזכרות בספר שמות (כ, ז): זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ ובספר דברים (ה, יא) נאמר: שָׁמוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. עפ"י המסורת, נאמרו שני הציוויים בדיבור אחד מפי הגבורה בסיני, כפי שנאמר בבבלי (נדרים ט, ע"א): זכור ושמור שניהם בדבור אחד נאמרו, מה שאי אפשר לפה לומר ולא לאוזן לשמוע ( כלומר חושי אנוש אינם מסוגלים לתפוס זאת). • וְאָז נָשִׁיר אֶת הַשִּׁירָה בְּלֵיל שַׁבָּת בְּמוֹרָא - נשורר ביראה את שירת הבקשות, אותה שרים בליל שבת (בשבתות החורף). • כִּי שַׁבָּת לַייָ - השבת היא הנוסכת את היראה ואת המעמד המיוחד שיש לשירת הבקשות. • וּנְרַנֵּן לְצוּר יִשְׁעֵנוּ - נשיר ונזמר לאל שירי הלל ושבח. המשורר מתבסס על מלותיו של המזמור הפותח את קבלת שבת: לְכוּ נְרַנְּנָה לַייָ נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ ( תהלים צה, א) ומשלב את שני חלקי הפסוק ליחידה אחת. • כִּי בוֹ שָׁבַת יְיָ - ביום זה שבת האל מכל מלאכה, כפי שכתוב בבראשית ב, ג: וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת. פסוק זה נאמר גם בקידוש של ליל שבת. • דַּרְכְּךָ הוֹדִיעֵנִי - המשורר מבקש מהאל שיראה לו את השגחתו הגלויה במציאות ולא יסתיר את פניו ממנו, כעין בקשתו של משה רבנו בשמות לג, יג, כאשר ביקש מהקב"ה שיראה לו את דרכי הנהגתו ומה שכר הוא נותן ליראיו: וְעַתָּה אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ הוֹדִעֵנִי נָא אֶת דְּרָכֶךָ וְאֵדָעֲךָ. • וּבְאָרְחוֹתֶיךָ יַשְּׁרֵנִי - יישר את דרכי והנחה אותי ללכת בדרכיך. זהו שילוב של שני פסוקים: דְּרָכֶיךָ ה' הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי (תהלים כה, ד); בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ (משלי ג, ו). • כִּי יָשָׁר יְיָ - שיבוץ ממזמור תהלים (צב, טז), המיוחד ליום השבת והוא כעין סיכום לבית זה העוסק כולו בהיבטים של יושר: לְהַגִּיד כִּי יָשָׁר יְיָ צוּרִי וְלֹא עַוְלָתָה בּוֹ. • דּוֹר וָדוֹר תִּקְוָה לָאֵל - כל דור ודור מקוה לאל ומייחל לגאולה. • וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל - והאל אכן ישמע לתפילתם ויפדה את ישראל, עפ"י הלשון בתהלים קל, ח: וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו. • חֲזַק וְאַל תִּתְאַחַר - המשורר מחזק את המתפללים להזדרז בתפילת השחר הקרבה לבוא ובהיבט הרחב יותר להתחזק בתקוותם לגאולה. ניתן לפרש זאת גם כקריאה לאל להחיש את הגאולה ולהראות את ידו החזקה. • כִּי בָחַר יְיָ - כי האל בחר בעמו, עם ישראל.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?