אל הפיוט: מלים, לחן וביצוע
סימן: ללא סימן.
מבנה וחריזה: שיר שווה-חרוז – החרוז 'לוֹת' מבריח את סופי כל הטורים; לתפארת הפתיחה והחתימה מופיע חרוז זה גם בצלע הראשונה של הטור הראשון והאחרון, הבנויים כהיפוך זה לזה, כך:
שְׁמַע קוֹלִי אֲשֶׁר יִשְׁמַע בְּקוֹלוֹת
וְהָאֵל הַמְּקַבֵּל הַתְּפִלּוֹת
[...]
וְהָאֵל הַמְּקַבֵּל הַתְּפִלּוֹת
שְׁמַע קוֹלִי אֲשֶׁר יִשְׁמַע בְּקוֹלוֹת
משקל: ברוב הצלעות 3 או 4 מלים; המשקל הוא משקל כמותי [=שיטת משקל שאומצה בשירה העברית בהשפעת השירה הערבית. הוא מבוסס בעיקרו על אבחנה בין תנועות באורכים שונים: לתנועה ארוכה תיחשב כל הברה הפותחת בשווא-נע או חטף, שלאחריו תנועה 'רגילה' כלשהי; תנועה ארוכה מכונה 'יתד', וסימנה: U–. לתנועה קצרה תיחשב כל הברה הכוללת תנועה 'רגילה' שאין לפניה שווא-נע או חטף; זו תכונה, בפשטות, 'תנועה', וסימנה: –. צירופים מוסכמים מראש של 'יתדות' ו'תנועות' יוצרים 'עמודים' המכונים בשמות הגזורים מהטיית השורש פ.ע.ל, וצירופים מוסכמים של 'עמודים' יוצרים כמה דגמי משקל עיקריים. לדגמים אלו ישנם כינויים שונים]. במקרה שלפנינו דגם המשקל מכונה 'המרובה' (מן הדגמים הנפוצים ביותר), והוא מורכב מרצף קבוע של יתדות ותנועות בסדר הבא: יתד ושתי תנועות (עמוד מכונה: 'מְפֹעָלִים'), יתד ושתי תנועות (עמוד 'מְפֹעָלִים' נוסף), יתד ותנועה (עמוד המכונה 'פְּעוּלִים'). כך:
U- - -/ U- - - / U- -
שְׁמַע קוֹ-לִי אֲשֶׁר יִשְׁ-מַע בְּקוֹ-לוֹת
U- - -/ U- - -/ U- -
וְהָ-אֵל הַ-מְּקַ-בֵּל הַ-תְּפִ-לּוֹת