audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

תהלים לג: רננו צדיקים בה'

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • טעמי המקרא
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 5.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 6.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
  • 7.
    עכשווי - ישראל פרץ אליהו
  • 8.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
  • 9.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר תהלים לג: רננו צדיקים בה'
מעגל השנה לכל עת;שבת
מועד התפילה שחרית
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • (א) רַנְּנוּ, צַדִּיקִים, בַּה'; לַיְשָׁרִים נָאוָה, נאה להם התְהִלָּה לה'.

    (ב) הוֹדוּ לַה' בְּכִנּוֹר, בְּנֵבֶל עָשׂוֹר, בעל עשרה מיתרים, זַמְּרוּ לוֹ. (ג) שִׁירוּ לוֹ שִׁיר חָדָשׁ. כבוד ה' רב ככל שהאנשים גם מתעוררים לביטוי חדש. הֵיטִיבוּ נַגֵּן בִּתְרוּעָה, נגינה בשופרות או בחצוצרות. וזוהי התהילה שתשירו: (ד) כִּי יָשָׁר דְּבַר ה', וְכָל מַעֲשֵׂהוּ בֶּאֱמוּנָה, (ה) אֹהֵב צְדָקָה וּמִשְׁפָּט, וחֶסֶד ה' מָלְאָה הָאָרֶץ. העולם הוא ביטוי של יושרו ואמינותו, צדקו וחסדיו של הקדוש ברוך הוא, ועל כן אלו הם הדברים שהוא רוצה.

    (ו) בִּדְבַר ה' שָׁמַיִם נַעֲשׂוּ, וּבְרוּחַ פִּיו נוצָר כָּל צְבָאָם של השמים. (ז) ואף בארץ - כֹּנֵס כַּנֵּד, כעפר הכנוס בתל,  את מֵי הַיָּם, נֹתֵן בְּאוֹצָרוֹת, מקומות מיוחדים לאיסוף, את מי התְּהוֹמוֹת מתחת לארץ. (ח) יִירְאוּ מֵה' כָּל הָאָרֶץ, מִמֶּנּוּ יָגוּרוּ, יפחדו כָּל יֹשְׁבֵי תֵבֵל, כאשר יחשבו על כוחו, (ט) כִּי בבריאת העולם הוּא אָמַר - וַיֶּהִי, הוּא רק צִוָּה - וַיַּעֲמֹד. העולם נברא במאמר ה', ובדברו הוא ממשיך להתקיים.

    ומן הבריאה בכללה אל המציאות האנושית: (י) ה' הֵפִיר עֲצַת גּוֹיִם, הֵנִיא, ביטל מַחְשְׁבוֹת עַמִּים, שלא יתגשמו. (יא) ולעומת זאת, עֲצַת ה' היא לְעוֹלָם תַּעֲמֹד, ומַחְשְׁבוֹת לִבּוֹ יתקיימו לְדֹר וָדֹר, עד סוף כל הדורות. ה' לא רק ברא את העולם בכללותו, אלא גם בחר לעצמו עם. (יב) ולפיכך, אַשְׁרֵי הַגּוֹי, העם אֲשֶׁר ה' אֱלֹֹהָיו; אשרי הָעָם שה' בָּחַר לְנַחֲלָה לוֹ.

    (יג) מִשָּׁמַיִם הִבִּיט ה', רָאָה אֶת כָּל בְּנֵי הָאָדָם. (יד) מִמְּכוֹן שִׁבְתּוֹ, ממקומו הִשְׁגִּיחַ אֶל כָּל יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, (טו) שהרי הוא הַיֹּצֵר יַחַד את לִבָּם, ולכן הוא גם הַמֵּבִין, מתבונן אֶל כָּל מַעֲשֵׂיהֶם ומכיר את פנימיותם.

    הכול מנוהל לפי רצונו של ה'. (טז) על כן, אֵין הַמֶּלֶךְ נוֹשָׁע בְּרָב חָיִל, מפני שיש לו צבא גדול יותר, והגִּבּוֹר לֹא יִנָּצֵל במלחמה בְּרָב כֹּחַ. לא אלה קובעים את תוצאות הדברים. (יז) הסוס והמרכבה היו כלי המלחמה החזקים של אותם הדורות, ואנשים סמכו על הרכב והפרשים ככוח התקפה והגנה, אך לאמתו של דבר שֶׁקֶר הַסּוּס לִתְשׁוּעָה, אין לסמוך עליו שיביא תשועה לרוכבו. האמונה בכוח הסוס בלבד כוזבת, וּבְרֹב חֵילוֹ, בכל כוחו של הסוס הוא לֹא יְמַלֵּט, יציל את רוכבו.

    אלו הם הדברים שיוכלו להושיע: (יח) הִנֵּה עֵין ה' אֶל יְרֵאָיו, לַמְיַחֲלִים, למקווים לְחַסְדּוֹ, (יט) לְהַצִּיל מִמָּוֶת את נַפְשָׁם במלחמה, וּלְחַיּוֹתָם בָּרָעָב. (כ) על כן נַפְשֵׁנוּ חִכְּתָה, מצפה ומייחלת לַה', אשר עֶזְרֵנוּ וּמָגִנֵּנוּ הוּא, (כא) כִּי בוֹ יִשְׂמַח לִבֵּנוּ, כִּי בְשֵׁם קָדְשׁוֹ בָטָחְנוּ שיהיה לנו לישועה.

    ומסיים בבקשה: (כב) יְהִי, יופיע חַסְדְּךָ, ה', עָלֵינוּ כַּאֲשֶׁר, כמו שיִחַלְנוּ, קיווינו לָךְ, לישועתך.

     

    פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.



יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?