audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

קריאה בתורה למנחה של יום כיפור

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • טעמי המקרא
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - בני ישראל אמיר אפטקר
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן ישי סיידוף
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 5.
    תימן - כלל תימן אהרן עמרם
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר קריאה בתורה למנחה של יום כיפור
מעגל השנה יום כיפור
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • במנחה של יום הכיפורים מוציאים ספר תורה אחד לקריאת התורה וקוראים בו חלק מפרשת "אחרי מות" (ויקרא יח, א-ל) המכונה "פרשת העריות". חלק זה נפתח בציווי הכללי להיזהר שלא ללכת בדרכים המקולקלות של האומות שעמן באו בני ישראל במגע: "כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה - לא תעשו, וכמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה - לא תעשו" (שם, ג)

    ובמדרש... [נאמר:] לפי שישראל עושין רמז להקב"ה, שכשם שהזהיר אותם שלא לגלות ערוה - כך לא תגלה ערותם בעונותם". לפי הטעם הראשון הקריאה מופנית לשומעים, לפי הטעם השני - לאל עצמו, בהליך הפוך למתואר בקריאה עצמה - העוסקת באיסורים המוטלים על עם ישראל. המתפללים מקבילים את האיסור המוטל עליהם לגלות ערווה לדרישתם מהאל, הרלוונטיות ביום זה, לגילוי חטאיהם ("ערוותם בעוונותם").

    במנחה של יום הכיפורים עולים לתורה שלושה קרואים בסך הכול, כאשר העולה האחרון הוא המפטיר ולאחר הקריאה בתורה מפטירים בספר יונה.

    התקנה לקרוא בתורה במועדים, ובכלל זה בחירת קטעי הקריאה המתאימים לכל מועד ומועד, יוחסה במשנה ובגמרא למשה רבינו (מגילה לב, ע"א), אך סדרי הקריאה הסופיים התגבשו בפועל מאוחר יותר, ככל הנראה בתקופת הגאונים.

    קהילות יוצאי ספרד והלבנט קוראות את קטע הקריאה במנגינה הרגילה של שאר ימות השנה, בעוד שלקהילות יוצאי אשכנז מנגינה מיוחדת, חגיגית יותר, המזכירה בטעמיה את מנגינות פיוטי הימים הנוראים. חסידי חב"ד (בזרם לובביץ'(, לעומת זאת, קוראים אותו במנגינה הרגילה של שאר כל ימות השנה.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?