audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

הפטרה ליום ב' של ראש השנה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • טעמי המקרא
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 2.
    הודו - בני ישראל אמיר אפטקר
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה רפאל בן שושן
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - ג'רבה בנימין חדאד
  • 5.
    תורכיה - בלגראד סטפן סבליץ' (אשר אלקלעי)
  • 6.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר הפטרה ליום ב' של ראש השנה
מעגל השנה ראש השנה
מועד התפילה שחרית
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • ביום ב' של ראש השנה מפטירים בספר ירמיהו, בקריאת הפסוקים העוסקים בתיאור גאולת ישראל העתידית ובימי השפע והחירות משעבוד המצפים להם לאחר מכן.

    תחילה קורא המפטיר קטע מפרשת פנחס, ולאחר מכן הוא ממשיך וקורא בספר ההפטרות את תשעה עשר הפסוקים הראשונים של פרק ל"א בספר ירמיהו (כפי שנאמר במגילה לא, א).

    אף שירמיהו מוכר כנביא החורבן, נבואה זו היא דווקא נבואת נחמה שרצופה כולה במילות הרגעה ודברי עידוד. היא נפתחת בתיאור יציאת מצרים כמודל לגאולה העתידית של עם ישראל וממשיכה בתיאור השיקום של הערים החרבות והארץ השוממה ובתיאור קיבוצם של הגולים איש איש ממקומו וחזרתם בשמחה וששון לארצם.

    הפטרה זו נבחרה לקריאה ביום ב' של ראש השנה מכמה טעמים: ראשית, הפטרה זו מציעה לשומעים מילות נחמה ודברי הרגעה ("וְהָפַכְתִּי אֶבְלָם לְשָׂשׂוֹן וְנִחַמְתִּים וְשִׂמַּחְתִּים מִיגוֹנָם") והיא רוויה במילות שמחה ובתיאורים לבביים של ימות הגאולה שלאחר תקופת הגלות ("וְנָהֲרוּ אֶל טוּב יְהוָה עַל דָּגָן וְעַל תִּירֹשׁ וְעַל יִצְהָר וְעַל בְּנֵי צֹאן וּבָקָר"), וככזו היא מתאימה לקריאה ביום הדין שבו שרויים השומעים במתח וחשש מפני הכרעת הדין האלוהי בשמים, מי לשבט ומי לחסד, ומציעה להם נקודת מבט חיובית על העתיד.

    שנית, בהפטרה מוזכר עניין התשובה כמה וכמה פעמים ("הֲשִׁיבֵנִי וְאָשׁוּבָה"

    רַחֲמֶנּוּ נְאֻם ה'" (רש"י למסכת מגילה לא, ע"א, ד"ה הבן), שהוא פסוק המשובץ בלב ברכת הזיכרונות בתפילת המוסף של ראש השנה.

    כל קהילות ישראל, מלבד יהודי ג'רבה, קוראות את ההפטרה במנגינה הרגילה של שאר ימות השנה.

    קטעים מהפטרה זו הולחנו והפכו לשירים נפוצים (ובהן: "קול ברמה נשמע" ו-"הבן יקיר לי אפרים").

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?