audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

קריאה בתורה ליום ב' של ראש השנה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • טעמי המקרא
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 2.
    הודו - בני ישראל אמיר אפטקר
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה רפאל בן שושן
  • 5.
    ספרדים צפון אפריקה - ג'רבה בנימין חדאד
  • 6.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 7.
    תורכיה - בלגראד סטפן סבליץ' (אשר אלקלעי)
  • 8.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) יצחק נהרי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר קריאה בתורה ליום ב' של ראש השנה
מעגל השנה ראש השנה
מועד התפילה שחרית
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • ביום ב' של ראש השנה מוציאים שני ספרי תורה, כמו ביום א'. בספר הראשון קוראים את פרשת העקדה ("ויהי אחר הדברים", בראשית כב, א-כד), המתארת את הציווי האלוהי לאברהם לעקוד את יצחק בנו בהר המוריה, את נכונותו של אברהם לקיים את הציווי עד לקריאה השמיימית ברגע האחרון "אל תשלח ידך אל הנער"

    קטע הקריאה מפרשת פנחס נבחר מפני שהוא עוסק בקרבנות החג עצמו, לפי הכלל "מצותן שיהו קורין כל אחד ואחד בזמנו" (מגילה לא, ע"א).

    ביום זה של ראש השנה עולים לתורה שישה קרואים בסך הכל: חמישה לספר הראשון, ועוד אחד, המפטיר, לספר השני. במקרה שראש השנה חל בשבת, מחלקים את קטע הקריאה הראשון לשבעה עולים.

    התקנה לקרוא בתורה במועדים, ובכלל זה בחירת קטעי הקריאה המתאימים לכל מועד ומועד, יוחסה במשנה ובגמרא למשה רבינו (מגילה לב, ע"א), אך סדרי הקריאה הסופיים התגבשו בפועל מאוחר יותר, ככל הנראה בתקופת הגאונים. הד לכך ניתן למצוא גם בהתגבשות סדרי הקריאה בתורה בראש השנה: בעוד שבמשנה (מגילה ג, ה) נאמר שביום השני של ראש השנה קוראים קטע מפרשת פנחס בלבד (הנפתח במילים "ובחודש השביעי"), המנהג הנפוץ בכל קהילות ישראל עוד מימי הראשונים הוא להקדים ולקרוא בספר הראשון את פרשת העקידה וזאת לפי דעה הנזכרת בגמרא בשם "יש אומרים" (מגילה לא, ע"א).

    קהילות יוצאי ספרד והלבנט קוראות את כל קטעי הקריאה של ראש השנה במנגינה הרגילה של שאר ימות השנה, בעוד שלקהילות יוצאי אשכנז מנגינה מיוחדת, חגיגית יותר, המזכירה בטעמיה את מנגינות פיוטי הימים הנוראים ומשמשת גם בקריאה של יום הכיפורים. לפי המקובל, במנגינה זו קוראים בשני הספרים בשני הימים. מנהג חסידי חב"ד לובביץ', לעומת זאת, הוא לקרוא את הקטע הראשון במנגינה המיוחדת ואת הקטע השני, המפטיר, במנגינה הרגילה של שאר כל ימות השנה.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?