audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

מעין שבע

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • תפילה
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 2.
    חסידים - חסידות ברסלב שרגא לוי
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בלקן סטפן סבליץ' (אשר אלקלעי)
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 5.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
  • 6.
    פורטוגזים - פורטוגזים כללי דניאל חלפון
  • 7.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר מעין שבע
מעגל השנה שבת
מועד התפילה ערבית
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • אֵל עֶלְיוֹן קוֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ – כדברי השבח שנאמרו מפי אברהם (בראשית יד, כב). קונה במשמעות של יוצר. רש"י על הפסוק שם מבאר שע"י עשייתן קנאן להיות שלו (רש״י שם).
    • מגן אבות, לפניו נעבוד ביראה, אל ההודאות, אדון השלום – נוסח הברכות הללו משקף את חתימת הברכות כפי שהיה נהוג בנוסח הארץ-ישראלי הקדום.
    האל הקדוש שאין כמוהו על פי תפילת חנה אֵין קָדוֹשׁ כּה׳ כִּי אֵין בִּלְתֶּךָ וְאֵין צוּר כֵּאלֹהֵינוּ (שמ״א, ב, ב). ברכה זו מקבילה לברכת 'הקדושה' המצויה בכל 'עמידה'.
    המניח: הקב"ה, הנותן ומאפשר מנוחה.
    בם רצה להניח להם: בחר בעם ישראל לתת להם את יום המנוחה.
    מעין הברכות: המתפללים מודים לאל בכך שהם מברכים אותו, נותנים לו מעין ברכותיו. (משפט זה הובן ע"פ המובא בתלמוד [ברכות מ ע"א] 'בכל יום ויום תן לו מעין ברכותיו') בנוסח תימן ובכתבי יד הנוסח הוא 'מעון' במובן שהאל הוא 'מקום, מקור הברכה' לפי זה יש כאן חזרה לתיאוריו של האל, בדומה ל'אדון השלום'.
    מקדש השבת ומברך שביעי: ע״פ ״ויברך אלוהים את השביעי ויקדש אותו״ (בראשית ב, ג).
    • ומניח בקדושה לעם מדושני עונג – האל מעניק את המנוחה לאלו המדשנים, מכבדים, את השבת הקרויה עונג (ישעיה נח). מיוסד על הצירוף ״וְתִתְעַנַּג בַּדֶּשֶׁן נַפְשְׁכֶם״ (ישעיהו נה, ב).


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?