ציפי פליישר
ציפי ליד הפסנתר (1991)

ציפי פליישר

ציפי פליישר, ממלחיניה הבולטים של המוזיקה האמנותית הישראלית העכשווית, חיברה יצירות סימפוניות, אופרות, יצירות קאמריות, יצירות לכלי יחיד, יצירות ווקליות למקהלה ולסולנים, יצירות אלקטרוניות ויצירות בימתיות. מקורות ההשראה שלה רב תרבותיים ויצירותיה מהוות גשר בין מזרח ומערב, בין הארכאי לעכשווי ובין הפרטיקולרי לאוניברסלי. בנוסף לכך, שמור לפליישר מקום מרכזי בפיתוח החינוך המוזיקלי בארץ ובחקר הזמר העברי.

כאן תוכלו למצוא מבחר מיצירותיה מתוך הקלטות אודיו ווידיאו המצויות בארכיון הצליל וכן מאוספיה הפרטיים של המלחינה. כמו כן, מציג האתר כתבי-יד מקוריים של היצירות, ראיונות עם המלחינה, מאמרים על אודות יצירתה ונקודות ציון בביוגרפיות השזורות בתמונות, במכתבים, במסמכים, בגזרי עיתונים ובמאמרים פרי עטה. כל אלה מתוך ארכיונה האישי שאותו תרמה למחלקת המוזיקה בספרייה.

על אודות ארכיון ציפי פליישר

ארכיון ציפי פליישר נמנה עם יותר מ-200 ארכיונים אישיים של מלחינים ישראלים ומלחינים יהודים מכל העולם שחיברו מוזיקה דתית, מוזיקה אמנותית וזמר עברי. הארכיונים נתרמו לספריה הלאומית אם על-ידי המלחינים עצמם ואם על-ידי בני משפחותיהם והם שמורים במחלקת המוזיקה של הספריה הלאומית בירושלים לאחר שעברו תהליך של שימור וקיטלוג.
​ארכיון פליישר – האוסף המקיף ביותר של עבודות המלחינה – נתרם לספריה הלאומית על ידי ציפי פליישר בשנת 2008 ומספרו במחלקת המוזיקה 0121 MUS.

הארכיון כולל עדויות רבות על תהליכי היצירה של המלחינה וכן כתבי יד, בתווים ובמילים, של עשרות יצירות אותן הלחינה בארבעים שנות יצירה. כמו כן מצויים בארכיון תמונות, מכתבים, מסמכים וגזרי עיתונים ובהם ביקורות, כתבות וראיונות עם ציפי פליישר ועל אודותיה. בנוסף, מצויות הקלטות של יצירותיה בארכיון הצליל.

ארכיון מקיף אודות הזמר העברי, שאותו ליקטה ואספה פליישר במשך עשרות שנים, מצוי אף הוא בשלבי העברה לארכיון מחלקת המוזיקה והוא יהיה המשך ופיתוח של ארכיון מאיר נוי לזמר העברי. הארכיון כולל מסמכים, מכתבים וגזרי עיתונים ומאות שעות של ראיונות עם אמנים מיוצרי הזמר העברי – דניאל סמבורסקי, נחמה הנדל, מתתיהו שלם, נעמי פולני ועוד.