מה בספרייה > שירותי הספרייה > השאלה > שאלות נפוצות על הזמנת פריטים לאולמות הקריאה

שאלות נפוצות על הזמנת פריטים לאולמות הקריאה

מי יכול להירשם?

כל אדם רשאי להירשם כקורא בספרייה הלאומית. ההרשמה היא ללא עלות.
להרשמה לחצו כאן.


כיצד מזמינים ספרים מן המחסן?

לאחר הרשמה לשירותי הספרייה, אפשר להזמין ספרים מן המחסן לעיון באולמות הקריאה. את ההזמנה אפשר לבצע דרך קטלוג הספרייה המקוון מכל מחשב המחובר לאינטרנט.
למידע נוסף על השירות לחצו כאן
להדרכה על אופן הזמנת ספרים לחצו כאן


כיצד שואלים ספרים הביתה?

לחצו כאן למידע נוסף על שירותי ההשאלה הביתה


כיצד יודעים אלו עותקים של הספר ניתנים להשאלה הביתה?

לאחר איתור הספר הרצוי בקטלוג המקוון של הספרייה, יש להיכנס לרשומה שלו וללחוץ על לשונית 'מיקומים'. בלשונית זו יצוין מיקום עותקי הספר והאם אפשר לשאול אותם.


מיקומים 


עותקים המצויים במחסן ומצוין לגביהם "השאלה לאולמות" – אפשר להזמין לעיון באולמות הקריאה, אך אין להוציאם מתחומי הספרייה ולשאול אותם.
עותקים המצויים במחסן ומצוין לגביהם "עותק להשאלה" – אפשר לשאול הביתה.


עותק להשאלה
האם אפשר לקחת הביתה ספר שהוזמן מהמחסן לאולם הקריאה?

אם ברשותך מנוי להשאלה הביתה, באפשרותך לשאול ספרים שעיינת בהם באולם, כל עוד מדובר בפריט לגביו מצוין בקטלוג "עותק להשאלה".
יש לפנות לדלפק השירות באולם הקריאה, ולבקש להעביר את הפריט למחלקת ההשאלה.


מהי תקופת ההשאלה?

באזור האישי באתר ניתן לראות את תאריך ההחזרה של כל פריט.

פריטים שהוזמנו לעיון באולם הקריאה יישמרו על שמך במשך 7 ימי עבודה. אם לא התבצעה הארכה, הפריט יוחזר למחסן הספרים.
יש להחזיר פריטים שהושאלו הביתה כעבור חודש או שלושה חודשים, בהתאם לסוג המנוי שברשותך.


האם הארכת תקופת ההשאלה מתבצעת באופן אוטומטי?

לא. תקופת ההשאלה אינה מוארכת באופן אוטומטי ובאחריות הקורא לחדשה. סמוך לסיום תקופת ההשאלה תישלח לקורא תזכורת להארכת ספרים. אם קורא אחר לא הזמין את הפריט המדובר, אפשר יהיה להאריך את תקופת ההשאלה.


כיצד אפשר להאריך את תקופת ההשאלה?

אפשר לבצע הארכת השאלה באזור האישי באתר.


קיבלתי הודעה שהפריט נמצא במחסן מרוחק. מה משמעות הדבר?

הפריט שביקשת להזמין מאוחסן במחסן מרוחק שמצוי מחוץ לירושלים. זמן השינוע של הספר יארך כשלושה ימים. לעתים משך זמן אספקת פריט ממחסן מרוחק עשוי להשתנות.
בעת הגעת הפריט לדלפקי השירות תשלח על כך הודעה.


קיבלתי הודעה שהספר אבד, מה משמעות הדבר?

משמעות הדבר היא שלאחר חיפוש מקיף, הספר לא נמצא במחסני הספרייה ואינו זמין לעיון. במקרים אלו ניתן לפנות לדלפקי השירות לסיוע במציאת עותק חלופי בספריות אחרות בארץ ובעולם. לתשומת לבכם, ברוב המקרים השירות כרוך בתשלום.

הזמנתי פריט וקיבלתי הודעה שהפריט מושאל. מה עלי לעשות?

אפשר לבדוק בלשונית 'מיקומים' בקטלוג הספרייה להיכן מושאל הפריט. אם הפריט מושאל לאחד מאולמות הקריאה, ניתן לגשת לאולם ולבקש לעיין בפריט. אם הקורא שעל שמו הפריט רשום אינו מעיין בפריט באותו זמן, תוכל לעיין בו.
לאחר העיון יש להחזיר את הפריט בחזרה לדלפק השירות והוא ימשיך להיות שמור על שם הקורא, עד להעברתו אליך עד שבוע מיום ההזמנה.
אם הפריט מושאל לקורא אחר הביתה, הפריט יסומן כ"מושאל" ללא ציון אולם בלשונית ה'מיקומים'. בעת הזמנתך, הקורא המחזיק בפריט יקבל הודעה על הזמנתך. עליך להמתין עד להחזרת הפריט. ברגע שהפריט יוחזר, תקבל הודעה על כך לדואר האלקטרוני.


פריט שברשותי הוזמן על ידי קורא אחר, מה עלי לעשות?

אם הפריט שמור באחד מאולמות הקריאה, אין צורך בפעולה מצדך. צוות דלפק השירות יעביר את הספר לקורא הבא.
אם שאלת את הספר לביתך, עליך להחזירו לספרייה הלאומית בתאריך שצוין בהודעה.


מהו זמן הגעת פריט לדלפקי השירות?

פריט שנמצא בבניין, יגיע לדלפק השירות כחצי שעה מרגע הזמנתו. במקרים מסוימים, בעיקר בעת הזמנת כתבי עת, זמן הגעת הפריט לאולם עשוי להיות ממושך יותר.
למידע על פריט הנמצא במחסן מרוחק לחצו כאן.