מה בספרייה > שירותי הספרייה > הזמנות מקוונות > מדריך להזמנות מקוונות

מדריך להזמנות מקוונות

בספרייה הלאומית, שאך ציינה 120 שנה להיווסדה, קוטלגו הפריטים באופנים שונים. לפיכך, ברוב המקרים (ובמיוחד בספרים) תקבלו מסך ובו קישור "הזמנה". תהליך ההזמנה במקרים אלו מוסבר מטה במסלול "הזמנה אוטומטית".

להדרכה אינטרקטיבית להזמנת ספרים, לחצו כאן.

 

ביתר המקרים (ובעיקר בכתבי עת) יופיע מסך ובו טופס אלקטרוני. תהליך ההזמנה במקרים אלו מוסבר מטה במסלול "טופס מקוון".
להדרכה אינטרקטיבית להזמנת כתבי עת, לחצו כאן.

הזמנת פריט במערכת "מרחב" נעשית כך:

​1. אם ברצונכם להזמין כתב-עת, אין צרך בהזדהות. לכל פריט אחר, יש להיכנס למערכת. בחלקו השמאלי העליון של
מרחב, לחצו על "כניסה" והזדהו במערכת באמצעות שם המשתמש והסיסמה אותם בחרתם בעת ההרשמה. אם עוד לא נרשמתם למערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

2. הכניסו בשורת החיפוש את שם הפריט, שם מחברו, או כל פרט מזהה אחר הקשור בו.

3. לאחר החיפוש, מופיעה רשימת תוצאות, לפי החיפוש שבחרתם.

4. אם רשימת התוצאות גדולה ואינכם מוצאים את הפריט, תוכלו לצמצם את הרשימה בעזרת אמצעי הסינון שבחלק הימני של הדף.

5. לאחר איתור הפריט המבוקש, לחצו על "מיקומים", כדי לראות היכן נמצא הספר.

6. אם הפריט נמצא באחד מאולמות הקריאה, אין צורך בהזמנה. רשמו את זיהוי הפריט וגשו לאולם.
לשעות הפתיחה של האולמות, לחצו כאן.
 
עבור פריטים שאינם ספרים (כתבי עת, למשל):
1. לחצו על "מידע מפורט".
2. לחצו על "להזמנת כתב העת".
3. כעת ייפתח טופס מקוון. מלאו אותו לפי הדוגמה שנראית ב"מסלול 1".
4. הפריט מוזמן וימתין לכם כעבור כשעה במקום האיסוף שבחרתם.
 
עבור ספרים:
1. אם הפריט נמצא במחסן (S) לחצו על "הזמנה". אם במקום המילה "הזמנה" מופיע "היכנס לחשבון משתמש", כנראה שלא הזדהיתם במערכת. לחצו על "היכנס לחשבון" והמשיכו בתהליך.
2. בחרו את מקום האיסוף ולחצו על "הזמנה".
3. הפריט מוזמן וימתין לכם כעבור כשעה במקום האיסוף שבחרתם.
4. נתוני ההזמנה יישמרו במדף האלקטרוני האישי שלכם.
 

לחיפוש ולהזמנת פריטים,
לחצו כאן והיכנסו ל"מרחב"!

 (מוסתרת) מסלול 1 - טופס מקוון

מסלול 1 - טופס מקוון
NliImageGallery
  • אם לאחר לחיצה על "מיקום ועותקים" מופיע מסך ובו טופס אלקטרוני, יש למלא את פרטיכם האישיים והשנה/הכרך של הפריט המבוקש. לבסוף יש ללחוץ על "אישור".
    טופס מקוון
  • במקרה של הודעה שלילית תישלח הודעה לתיבת הדואר האלקטרוני. במסלול זה לא ניתן לעקוב בכרטיס הקורא אחר מצב ההזמנה.
    כאשר הפריט יגיע לאולם תישלח הודעה לתיבת הדואר האלקטרוני