בתצלום נראה חלקו האחורי של אוטובוס קומתיים של חברת "דן" שקוע במים. המים מגיעים לרצפת האוטובוס בקומה הראשונה. כל השטח מסביב מוצף מים. ברקע נראים עצים וקווי חשמל, ובסביבת האוטובוס מוצבים תמרור ושלט המכוונים לתל אביב־יפו ולפתח תקווה. התצלום צולם בשנת 1951 באזור נחל איילון בידי הצלם רודי ויסנשטין.
באמצע חודש דצמבר 1951 פקדה את ישראל סופת רוח וגשם חריגה בעוצמתה. הסופה נמשכה כ־11 יום ברציפות ופגעה באזורים רבים בארץ למעט הנגב הדרומי. מבנים קרסו, קווי חשמל וטלפון נותקו והתחבורה לכמה יישובים שותקה. כמה משכונותיה של העיר תל אביב־יפו הוצפו, ולתושבים נשקפה סכנת טביעה. נזקי הסופה היו קשים במיוחד בעשרות מעברות העולים שקמו בשנות ה־50 ברחבי המדינה. האוהלים עפו ברוח, ותושביהם איבדו את מעט הרכוש שהיה להם.
מדינת ישראל הכריזה על מצב חירום, ומאות מתנדבים נרתמו לסייע. היישוב כולו נקרא להירתם למפעל ''קורת גג'' ולאכסן בבתיו את ילדי המעברות שנפגעו. הרבנות הראשית התירה למתנדבים לחלל שבת לצורך סיוע לנזקקים. ראש העיר של תל אביב ישראל רוקח שיבח את תושבי העיר על שתרמו אלפי שמיכות, מעילים, סוודרים, נעליים ותחתונים למטרות סעד.
בשנות ה־40 פעלו בתל אביב כמה אוטובוסים דו־קומתיים שיובאו במיוחד מלונדון. ואולם, בשל תקלות ובעיות תפעול הם יצאו בהדרגה מן השירות. בסופו של דבר נותר בשירות רק אוטובוס קומתיים אחד שפעל בקו 51 תל אביב־פתח תקווה, וזה האוטובוס שבתצלום.