הסונטה קול קורא במדבר הולחנה בהשפעת ביקורים חוזרים בקורס הקיץ הבינלאומי לפסנתרנים במדרשת בן גוריון בנגב. "הנוף המדברי והרי הנגב העתיקים בעלי אלפי שנות מסורת והיסטוריה תנ"כית התמזגו עם המוזיקה הקלאסית האירופית אשר נוגנה שם בידי מיטב הפסנתרנים הצעירים של זמננו" מספרת גלעין. "בזמן כתיבת היצירה חלמתי חלום בו אני יושבת לבדי ליד הפסנתר שלי בלב הרי הנגב, תחת שמים כחולים, ומנגנת שם פסנתר. תוך התבוננות בנוף המדברי והקשבה לנגינתם של הפסנתרנים הצעירים נוצרה אט אט בדמיוני מוזיקה מגוונת ומעניינת לכינור ולפסנתר, בה מופיעים זה לצד זה טונים מהרגיסטר הנמוך ביותר של הפסנתר, פסאז'ים ווירטואוזים לכינור ולפסנתר יחד עם צלילים שמימיים גבוהים, השרויים במיסטיקה ובדמיון".
הפרק הראשון של הסונטה נושא אופי דרמטי וסוער. בפרק השני שוררת אווירה חולמנית ומיסטית ואילו הפרק השלישי והאחרון כתוב בסגנון הג'אז.
הסונטה מוקדשת לכנר השבדי היהודי סמי סטאלהאמר (Semmy Stahlhammer).
היצירה כלולה בתקליטור "קול קורא במדבר", 2011