הזמנה מקוונת – הזמנת ספרים וכתבי עת

הזמנה מקוונת – הזמנת ספרים וכתבי עת

הזמנת פריטים ממחסן הספרים באופן מקוון

שירות ההזמנות המקוונות של הספרייה הלאומית מאפשר למשתמשים להזמין פריטים לעיון באולמות ללא תשלום. אין צורך בהגעה מראש לספרייה. לאחר הרשמה, יכולים המשתמשים להזמין עד 20 פריטים בו זמנית דרך מערכת החיפוש של הספרייה הלאומית, "מרחב".

תקופת השמירה באולם: עד האיסוף הראשון, פריטים אלה ימתינו למזמין בדלפק השירות באולם שאליו בוצעה ההזמנה במשך 7 יום.

הארכת תקופת השמירה: רק לאחר האיסוף של הפריטים מדלפק השירות אפשר יהיה להאריך את תקופת ההשאלה ל-7 ימים נוספים.

לתשומת ליבכם, פריטים שלא ייאספו בתוך 14 יום יוחזרו למחסן.

השירות מאפשר לעקוב אחר מצב ההזמנה בכרטיס הקורא, לקבל הודעות לתיבת הדואר האלקטרוני על הגעת הפריט לאולם הקריאה, או לחילופין לקבל תשובה שלילית במקרה שהפריט אינו זמין.

בכל שאלה ניתן לפנות למחלקת ההדרכה בטלפון: 074-7336-400 או באמצעות הצ'ט.

הרשמה לשירות

הרשמה לשירות פותחת כרטיס קורא אשר מאפשר לבצע הזמנה לאולמות הקריאה ולדלפק ההשאלה בלבד. כדי לקבל אפשרות לשאול ספרים הביתה יש להסדיר את ההרשמה המלאה בדלפק ההשאלה שבקומת הכניסה.

הזמנת הפריט

  • הקוראים הם המבצעים את ההזמנה. נשמח לסייע לכם בהדרכה ולהשיב לכל שאלה.
  • מכסת הזמנת ספרים לאולמות הקריאה לכל קורא היא 15 פריטים. כל כרך פיזי הוא פריט. לדוגמה, ספר בעל 3 כרכים נספר כ-3 הזמנות. מכסה זו אינה כוללת את הספרים להשאלה הביתה.
  • פריטים אשר לא ניתנים להזמנה באמצעות הזמנה מקוונת, ניתן לבקש באמצעות מילוי טופס.
  • ניתן להזמין פריט הנמצא בשימוש על ידי משתמש אחר. הודעה תישלח למזמין עם החזרתו מהמשתמש.
  • הזמנת פריטים נדירים או ארכיונים תתאפשר לקוראים רשומים ובעלי הרשאה לעיון בפריט נדיר או ארכיוני, ולאחר הזמנה ותיאום הגעה מראש. קורא רשום ובעל הרשאה יוכל לבצע את ההזמנה באופן מקוון באמצעות קטלוג הספרייה.
  • בקשה להזמנת עותק לשימור תיבחן על ידי דלפק ההשאלה, במקרים בהם שאר העותקים אינם זמינים. ההזמנה תתבצע על ידי צוות דלפק ההשאלה.
  • בקבלת הודעה שהספר שהוזמן אבד המשמעות היא שלאחר חיפוש מקיף, הספר לא נמצא במחסני הספרייה ואינו זמין לעיון. במקרים אלו ניתן לפנות לדלפקי השירות לסיוע במציאת עותק חלופי בספריות אחרות בארץ ובעולם. לתשומת לבכם, ברוב המקרים השירות כרוך בתשלום.
  • בהודעה על פריט מושאל אפשר לבדוק בלשונית 'מיקומים' בקטלוג הספרייה להיכן מושאל הפריט. אם הפריט מושאל לאחד מאולמות הקריאה, ניתן לגשת לאולם ולבקש לעיין בפריט. אם הקורא שעל שמו הפריט רשום אינו מעיין בפריט באותו זמן, תוכל לעיין בו.
  • לאחר העיון יש להחזיר את הפריט בחזרה לדלפק השירות והוא ימשיך להיות שמור על שם הקורא, עד להעברתו אליך עד שבוע מיום ההזמנה.
  • אם הפריט מושאל לקורא אחר הביתה, הפריט יסומן כ"מושאל" ללא ציון אולם בלשונית ה'מיקומים'. בעת הזמנתך, הקורא המחזיק בפריט יקבל הודעה על הזמנתך. עליך להמתין עד להחזרת הפריט. ברגע שהפריט יוחזר, תקבל הודעה על כך לדואר האלקטרוני.
  • במקרה והוזמן פריט מושאל על ידי קורא אחר, אם הפריט שמור באחד מאולמות הקריאה, אין צורך בפעולה מצדך. צוות דלפק השירות יעביר את הספר לקורא הבא.
  • אם שאלת את הספר לביתך, עליך להחזירו לספרייה הלאומית בתאריך שצוין בהודעה.

קבלת הפריט והחזרתו

שעות פעילות וזמן אספקה משוער

קיימים כעת עיכובים באספקת ספרים אשר מיקומם בקטלוג הספרייה הוא "מחסן מרוחק חדש".

זמן אספקת פריט הוא עד יומיים. כאשר הפריט יגיע לספרייה, תקבלו הודעת אישור לדואר האלקטרוני.

תודה על הסבלנות

 

• הזמנות שיתקבלו בימים א'-ה' עד השעה 17:45 וביום ו' עד 10:45 יטופלו באותו היום. לאחר שעה זו ההזמנה תטופל למחרת.

• אישור הגעת פריט לדלפק: בעת הגעתו של הפריט לדלפק השירות הנבחר יישלח מייל המעדכן על כך לכתובת הדואר אלקטרוני איתו בוצע ההרשמה לאתר הספרייה.

• קוראים רשאים לשמור עד 20 פריטים על שמם באולם הקריאה.

• פריטים שהוזמנו נשמרים בפעם הראשונה לשבועיים.

• לאחר האיסוף של הפריטים מדלפק השירות בפעם הראשונה לאחר ההזמנה, אפשר יהיה להאריך את תקופת ההשאלה בשבוע נוסף.

• הפריטים נשמרים כל עוד הקורא מאריך אותם מדי שבוע, דרך "כרטיס הספרייה" באזור האישי ועד לתקופה של ארבעה חודשים. במידה ולא בוצעה הארכה של שמירת הפריטים, הפריטים יוחזרו למחסן.

שימו לב: קבלת פריטים והחזרתם נעשית אך ורק באולם הקריאה אליו בוצעה ההזמנה. הארכת הפריטים השמורים נמצאת באחריות הקוראים.