מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > סתיו 2013 > תרומה מרגשת לספרייה הלאומית

תרומה מרגשת לספרייה הלאומית

הספרייה הלאומית שמחה לבשר על תרומה מרגשת מאת המנוחה נעמי סלומון ז"ל להקדשת אוסף יהדות של הספרייה הלאומית על שם הוריה חיים וחנה סלומון ז"ל ולהנצחתם. התרומה מיועדת לרכישת כתבי יד ודפוסים בתחום היהדות, לפיתוח אוספים דיגיטליים ולשימור ושיקום האוצרות הנרכשים. 
 
לדברי אורן וינברג, מנכ"ל הספרייה הלאומית, התרומה שהתקבלה מנעמי סלומון לטובת אוסף היהדות היא אחת התרומות הפרטיות המרגשות שניתנו לספרייה הלאומית. "בשנים האחרונות השקיעה הספרייה הלאומית מאמצים ניכרים כדי להעשיר את אוספי הליבה שלה ולהרחיב את הגישה לנכסים האינטלקטואליים והתרבותיים של העם היהודי ושל מדינת ישראל. תרומתה של נעמי סלומון היא ביטוי להכרה הגוברת בספרייה הלאומית במסגרת התרבות הישראלית".
 
נעמי סלומון, נכדתו של הרב יואל משה סלומון, מראשי הקהילה האשכנזית בירושלים במאה ה-19 ומייסד כתב העת העברי החודשי הראשון, "הלבנון", הורישה, עם מותה בשנת 2011, 300 אלף מניות של חברת "טבע", שערכן מגיע לכ-12 מיליון דולר. אביה, חיים סלומון, הקים את הגלגול הראשון של תאגיד "טבע", שנקרא אז "סלומון, לוין ואלשטיין בע"מ", חברה להפצה סיטונאית של תרופות, שהוקמה בשנת 1901.
 
נעמי סלומון, שנולדה בשנת 1914 בשכונת נחלת שבעה בירושלים, שכונה שהוקמה על ידי סבה, הושפעה מהוריה שעבדו ללא לאות לטובת ירושלים המתפתחת ותושביה. נעמי עצמה הייתה ציונית מושבעת, ובמהלך מלחמת העולם השנייה התנדבה לשורות חיל האוויר הבריטי בחזית המזרחית כדי להגן על מולדתה האהובה מפני הנאצים. היא עבדה כל ימיה במשרד המשפטים ועבדה לצדם של חמישה יועצים משפטיים לממשלה, בהם נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק. אחייניתה, רות חשין, נשיאת קרן ירושלים, העירה עם מותה של נעמי: "אהבתה של נעמי למדינת ישראל הייתה נטועה בה עמוק וגלויה לכל מי שפגש אותה. כל דבר שהיה קשור לחיים בישראל נגע לה באופן אישי".