audio items
zemer
חזרה לתוצאות החיפוש

התמנון האיטר

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
בביצוע להקת כוורת; תזמורת קול ישראל בערבית
תאריך היצירה 1975
השותפים ביצירה סנדרסון, דני 1950- (מלחין)
להקת כוורת (מבצע)
תזמורת קול ישראל בערבית (מבצע)
רשות השידור. קול ישראל
הערת מקום וזמן 30.12.1975.
ירושלים.
סוגה Instrumental music
שפה heb
משך 00:03:00
הערות בביצוע כלי.
המידע אודות ההקלטה הועתק מקטלוג קול ישראל.
הוקלט על-ידי קול ישראל.

הערת משתתפים להקת כוורת בליווי תזמורת בית השידור.
מספר מדף MCD-0257 - 01
מספר מערכת 990032520980205171

תנאי השימוש:

איסור העתקה

יתכן שאסור להעתיק את הפריט ולהשתמש בו עבור פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

לבירור אפשרות שימוש בפריט, יש למלא טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

מידע נוסף: הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

תצוגת MARC
אודות
  • "התמנון האיטר" הוא שיר אינסטרומנטלי מתוך אלבומה השני של להקת כוורת, "פוגי בפיתה" שיצא בשנת 1974. ראשיתו של השיר בלהקת "השניצלים" בשנת 72', כאשר דני סנדרסון התעניין גם במוסיקה ערבית. השניצלים, יחד עם התזמורת הערבית של רשות השידור בניצוחו של זוזו מוסא, הקליטה את הקטע האינסטרומנטלי בסגנון ערבי שסנדרסון הלחין, שמו "התמנון האיטר". שיתוף הפעולה המיוחד זכה להצלחה רבה.
    סנדרסון סיפר ל"הארץ": "באתי לקול ישראל, ופתאום שמעתי מאחד הצריפים מוסיקה ערבית, שמאוד משכה אותי באותה תקופה. במובנים מוזרים היא היתה מאוד דומה בעיני לרוקנרול ובעיקר לבלוז. אז דפקתי על הדלת של הצריף, וכשנכנסתי ראיתי 20 גברים שבראשם עמד זוזו. אמרתי לו שכתבתי יצירה שמושפעת ממוסיקה ערבית והוא אמר 'תביא סקיצה'. זה מראה איזה איש פתוח הוא היה. לא הכירו אותי אז. הוא היה יכול לזרוק אותי קיבינימט".
    סנדרסון גם סיפר שכאשר הם ניסו למצוא שם ללהקה הוא הציע את השמות "התמנון האיטר" ו"כוורת".


תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?