audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

יה אלי וגואלי

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אברהם גולדברג, אברהם הויזמן
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי יוסף בירנבוים
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי נתנאל זלבסקי, צבי זלבסקי, רזיה זלבסקי
  • 4.
    אשכנז - אשכנז כללי עמנואל כהן
  • 5.
    אשכנז - אשכנז כללי שמעון רודיך
  • 6.
    אשכנז - מזרח אירופה אילן דמרי, ברוך ברנר, ניצן-חן רזאל, נתנאל זלבסקי
  • 7.
    אשכנז - מזרח אירופה אפרת גוש
  • 8.
    אשכנז - מזרח אירופה ללא מבצע
  • 9.
    אשכנז - מזרח אירופה צפניה דרורי
  • 10.
    חסידים - חסידות ברסלב דוד רפאל בן עמי
  • 11.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר יה אלי וגואלי
מעגל השנה לכל עת;סוכות;פסח;שבועות;שמחת תורה / שמיני עצרת
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • אֶתְיַצְבָה לִקְרָאתֶךָ – אעמוד לפני האל.
    • הָיָה וְיִהְיֶה הָיָה וְהֹוֶה – תיאורים לאל, ע"פ השם בו התגלה למשה רבנו - אהיה אשר אהיה, והמדרש אומר על כך: "רבי יצחק אמר, אמר לו הקב"ה למשה אמור להם
    אני שהייתי ועכשיו אני הוא ואני הוא לעתיד לבא... (שמו"ר ג, ו).
    • וְתוֹדָה. וְלָעוֹלָה. וְלַמִּנְחָה. וְלַחַטָּאת. וְלָאָשָׁם. וְלַשְּׁלָמִים. וְלַמִּלוּאִים – סוגים שונים של קרבנות.
    • זְכוֹר נִלְאָה – עייפה וחלשה, כינוי לציון, כפי שנדרש מהפסוק בתהלים סח, י: גֶּשֶׁם נְדָבוֹת תָּנִיף אֱלֹוֹהִים נַחֲלָתְךָ וְנִלְאָה אַתָּה כוֹנַנְתָּהּ.
    • אֲשֶׁר נָשְׂאָה – סבלה.
    • וְהָשִׁיבָה לְאַדְמָתֶךָ – השב את עם ישראל לארצו, בקשה לגאולה.
    • סֶלָה אֲהַלְלֶךָּ בְּאַשְׁרֵי יוֹשְׁבֵי בֵיתֶךָ – אהלל את האל במזמור "אַשְׁרֵי יוֹשְׁבֵי בֵיתֶךָ" (תהלים קמה), מזמור שהפסוק הזה (מתהלים פד, ה) מהווה פתיחה לו. מזמור "אַשְׁרֵי", שעיקרו שבח ותהלה לאל, נאמר שלוש פעמים ביום ורבים עליו המדרשים. בגמרא (ברכות ד ע"ב) נאמר עליו: כל האומר תהלה לדוד בכל יום שלוש פעמים מובטח לו שהוא בן העולם הבא.
    • דַּק עַל דַּק – אלקים מופשט ביותר.
    • עַד אֵין נִבְדַק – עד שלא ניתן לחקור ולבדוק אותו.
    • וְלִתְבוּנָתוֹ אֵין חֵקֶר – לא ניתן לחקור את תבונתו, לפי ישעיהו מ, כח ...אֵין חֵקֶר לִתְבוּנָתוֹ, ובדומה לפסוק המופיע בפסוקים העוקבים במזמור "אַשְׁרֵי" (תהלים קמה, ג): גָּדוֹל ה' וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר.
    • הָאֵל נוֹרָא – האל שמעשיו נוראים ויראים ממנו.
    • בְּאַחַת סְקִירָה – במבט אחד, לפי האמור בבבלי ראש השנה יח, ע"א: בראש השנה כל באי העולם עוברין לפניו כבני מרון... וכולן נסקרין בסקירה אחת.
    • בֵּין טוֹב לָרַע יְבַקֵּר – האל מבחין במבט אחד בין טוב לרע.
    • אֲדוֹן צְבָאוֹת... חִבֵּר כָּל אָהֳלוֹ – אף שהאל מושל בצבאות רבים של ברואים בדרך פלאית הוא מאחד את כל הבריאה, כפי שאהלו, המשכן, אוחד על ידי היריעות, לפי האמור בשמות כו, ו וְעָשִׂיתָ חֲמִשִּׁים קַרְסֵי זָהָב וְחִבַּרְתָּ אֶת הַיְרִיעֹת אִשָּׁה אֶל אֲחֹתָהּ בַּקְּרָסִים וְהָיָה הַמִּשְׁכָּן אֶחָד.
    • בִּנְתִיבוֹת לֵב לִבְלֵב – ע"פ חכמי הסוד, האל ברא את העולם בשלושים ושתים נתיבות חכמה, כמנין ל"ב. ניתן לפרש גם במובן של - נוכחותו של האל משגשגת בלב האדם.
    • הַצּוּר תָּמִים פָּעֳלוֹ – אלקים מדומה בעוצמתו לצור, סלע. ומעשיו שלמים. זהו שיבוץ משירת האזינו, דברים לב, ד הַצּוּר תָּמִים פָּעֳלוֹ כִּי כָל דְּרָכָיו מִשְׁפָּט...


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?