• (א) מִזְמוֹר לְדָוִד. ה', קְרָאתִיךָ - חוּשָׁה, מהר לעזור לִּי, הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ. (ב) תִּכּוֹן, תהיה ערוכה לפניך תְּפִלָּתִי, המכילה מלים בלבד כאילו נתתי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ, ומַשְׂאַת, הרמת כַּפַּי אליך בתפילה תיחשב כמִנְחַת עָרֶב, המנחה המשלימה את קרבנות היום. בבית המקדש הייתה זו המנחה שליוותה את קרבן התמיד של בין הערביים. (ג) שִׁיתָה, שים, ה', שָׁמְרָה, מחסום לְפִי. שמור את פי שלא אכשל בדיבור רע; שים נִצְּרָה, סגירה עַל דַּל, דלת שְׂפָתָי, על פתחי פי. (ד) אַל תַּט, תטה את לִבִּי לְדָבָר רָע - לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת, לתכנן ולבצע מעשים פוגעניים בְּרֶשַׁע אֶת, עם אִישִׁים שהם פֹּעֲלֵי אָוֶן, עושי רע. שלא אהיה שותף להם וּבַל אֶלְחַם, ולא אוֹכל אִתם בְּמַנְעַמֵּיהֶם, במאכליהם הנעימים והערבים. שמור אותי מלהרשיע בעקבות מצוקתי, שבין היתר נבעה מכך שאינני משתף את עצמי במעשיהם. (ה) על פני מנעמי הרשעים הייתי מעדיף כי יֶהֶלְמֵנִי, יכה אותי צַדִּיק מכת חֶסֶד, שבאה לשפר אותי, וְיוֹכִיחֵנִי תוכחה נעימה כשֶׁמֶן רֹאשׁ, שמן חשוב ומבושם; אַל יָנִי, יעכב רֹאשִׁי מלקבל אותו. כִּי עוֹד, אכן תמיד אני ממשיך בדרכי וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם, להינצל מהרשעים. (ו) נִשְׁמְטוּ בִידֵי, ייפלו אל סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם, ראשיהם ומנהיגיהם של פועלי האוון, וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ. לא אני הגורם לאיבה. אדרבא, אני משתדל לפעול בדרך הטובה ביותר גם בשבילם. ובינתיים אני ועדתי הם המוכים מכל צד- (ז) כְּמוֹ איכר הפֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ את רגבי האדמה המתפזרים, נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי, עד פי השְׁאוֹל, פתחה של גיהנום. אנחנו שבורים, מנותקים ממקומנו וקרובים לאבדון. (ח) כִּי אֵלֶיךָ, אלוהים אֲדֹנָי, פונות עֵינָי; בְּכָה, בך חָסִיתִי, אַל תְּעַר, תשפוך את נַפְשִׁי למות. (ט) שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח, מוקש אשר יָקְשׁוּ, הטמינו לִי, וּממֹקְשׁוֹת, מוקשי פֹּעֲלֵי אָוֶן. (י) יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו של האוון הרְשָׁעִים יַחַד, ובתוך כך אָנֹכִי - עַד אֶעֱבוֹר, אצא בשלום. פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.
|