audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

שומרון קול תתן

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אלכס בן דוד בקר
  • 2.
    מערב אירופה - פרנקפורט ודרום גרמניה (כולל אלזס, אוסטריה, שוויץ) גרשון קנאי
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו בית הכנסת "שערי צדק" - דימונה
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל ברוך עבדללה עזרא
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יעקב דוד חורי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל לא ידוע
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס ללא מבצע
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר שומרון קול תתן
מעגל השנה לכל עת;תשעה באב
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • שׁוֹמְרוֹן – בירת מלכות ישראל.
    • קוֹל תִּתֵּן – תאמר בקול:
    • מְצָאוּנִי עֲוֹנַי – הגיעו אלי כל הצרות כעונש על חטאי.
    • יְצָאוּנִי בָנַי – בני יצאו, גלו ממני. לפי ירמיהו י, כ: אָהֳלִי שֻׁדָּד וְכָל מֵיתָרַי נִתָּקוּ בָּנַי יְצָאֻנִי וְאֵינָם אֵין נֹטֶה עוֹד אָהֳלִי וּמֵקִים יְרִיעוֹתָי.
    • וְאָהֳלִיבָה תִזְעַק – ירושלים עונה לשומרון וזועקת כנגדה. אָהֳלִיבָה הוא כינוי פיוטי ליהודה בפי יחזקאל הנביא (ראו פרק כג).
    • אַרְמוֹנַי – ארמונותי.
    • וַתֹּאמֶר צִיּוֹן עֲזָבַנִי יְיָ – כאן זהו קולה של האם, ציון, החותמת בכל פעם את הדו-שיח בין שתי האחיות. שיבוץ הוא של הפסוק מישעיהו מט, יד וַתֹּאמֶר צִיּוֹן עֲזָבַנִי ה' וַאדֹנָי שְׁכֵחָנִי.
    • לֹא לָךְ – אל לך. אהלה, שומרון, עונה לאהליבה, יהודה.
    • חֲשׁוֹב עָנְיֵךְ כְּעָנְיִי – להשוות את צרתך לצרתי.
    • הֲתַמְשִׁילִי שִׁבְרֵךְ לְשִׁבְרִי וּלְחָלְיִי – האם ניתן להשוות בין מכתך וצרתך לצרותי וסבלי?
    • אֲנִי אָהֳלָה סוּרָה – אני, שומרון, עזובה, מי שסרו ממנה, לפי ישעיהו מט, כא: וְאָמַרְתְּ בִּלְבָבֵךְ מִי יָלַד לִי אֶת אֵלֶּה וַאֲנִי שְׁכוּלָה וְגַלְמוּדָה גֹּלָה וְסוּרָה וְאֵלֶּה מִי גִדֵּל הֵן אֲנִי נִשְׁאַרְתִּי לְבַדִּי אֵלֶּה אֵיפֹה הֵם.
    • וְקָם עָלַי כַּחְשִׁי וְעָנָה בִי מִרְיִי – החטא של שקרי ומרידתי בה' שבהם חטאתי הם שמעידים כנגדי, לפי איוב טז, ח ...וַיָּקָם בִּי כַחֲשִׁי בְּפָנַי יַעֲנֶה.
    • וּלְמִקְצָת הַיָּמִים – ואחרי זמן קצר. ביטוי זה מופיע בדניאל א, יח.
    • שִׁלַּמְתִּי נִשְׁיִי – שילמתי את חובי, נענשתי. הביטוי מופיע גם במלכים ב ד, ז.
    • וְתִגְלַת פִּלְאֶסֶר – מלך אשור, שכבש חלקים נרחבים ממלכת שומרון בגליל ובגלעד והגלה את תושביה לאשור. נזכר במלכים ב טו, כט ועוד.
    • חֲמוּדוֹתַי – את בגדי היפים.
    • וְהִצִּיל אֶת עֶדְיִי – הסיר את תכשיטי, לפי שמות לג, ו וַיִּתְנַצְּלוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת עֶדְיָם מֵהַר חוֹרֵב.
    • וְלַחֲלַח וּלְחָבוֹר – שמות של מקומות באשור, שלפי מלכים ב יח, יא הגלה אליהן תגלת פלאסר מלך אשור את ממלכת ישראל, שבירתה היתה שומרון.
    • דֹּמִּי – שתקי.
    • נַדְתִּי לִרְחוֹק – נדדתי הרחק.
    • שְׁנוֹתַיִךְ אָרְכוּ וְלֹא אָרְכוּ שָׁנַי – את, ממלכת יהודה, המשכת עוד לשבת על אדמתך שנים ארוכות, לאחר שאני גליתי.
    • מְשִׁיבָה – עונה לה אחותה:
    • נֶעֱקַשְׁתִּי – עיקמתי דרכי.
    • וּבְאַלּוּף נְעוּרַי – ה', אדוני מאז נעורי, לפי ירמיהו ג, ד הֲלוֹא מֵעַתָּה קָרָאת לִי אָבִי אַלּוּף נְעֻרַי אָתָּה.
    • יְגוֹנִי פֻקַּדְתִּי – פקד אותי הצער והכאב.
    • נָדַדְתְּ אַתְּ אַחַת – נדדת רק לאשור.
    • וְרַבּוֹת נָדַדְתִּי – ממלכת יהודה גלתה תחת ארבע מלכויות.
    • כַּשְׂדִים פַּעֲמַיִם נִלְכַּדְתִּי – כשדים היא בבל. היהודים גלו לבבל בשני גלי הגלייה.
    • וּשְׁבִיָּה – שבויה, לפי כינויה של ציון בפי ישעיהו (נב, ב) הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי שְּׁבִי יְרוּשָׁלִָם הִתְפַּתְּחִי מוֹסְרֵי צַוָּארֵךְ שְׁבִיָּה בַּת צִיּוֹן.
    • עֲנִיָּה – לפי ישעיהו נא, כא לָכֵן שִׁמְעִי נָא זֹאת עֲנִיָּה וּשְׁכֻרַת וְלֹא מִיָּיִן.
    • הַהֵיכָל – המקדש.
    • נִכְבַּדְתִּי – התכבדתי.
    • וּלְשִׁבְעִים שָׁנָה בְּבָבֶל נִפְקַדְתִּי – לאחר שבעים שנה הצהיר כורש את הצהרת העליה לארץ, בה אפשר ליהודים לחזור לארץ ולהקים בה את בית המקדש.
    • וְהֵיכָל יִסַּדְתִּי – הוקם בית המקדש השני.
    • גַּם זֹאת הַפַּעַם מְעַט לֹא עָמַדְתִּי – גם בית שני לא החזיק מעמד הרבה זמן.
    • אֱדוֹם – גלות רומא.
    • נָפוֹצוּ – התפזרו.
    • הַחוֹמֵל עַל דַּל חֲמוֹל עַל דַּלּוּתָם – אתה ה' החומל על העניים, רחם על עמך שמצבו בגלות כעני ודל.
    • וּרְאֵה שׁוֹמֵמוֹתָם – לפי דניאל ט, יח הַטֵּה אֱלֹהַי אָזְנְךָ וּשֲׁמָע פְּקַח עֵינֶיךָ וּרְאֵה שֹׁמְמֹתֵינוּ וְהָעִיר אֲשֶׁר נִקְרָא שִׁמְךָ עָלֶיהָ...
    • וְרוֹמֵם קַלּוּתָם – רומם את מעמדם, שכרגע הוא נקלה ומבוזה בין האומות.
    • וְאַל תִּקְצוֹף... וְאַל לָעַד תִּזְכּוֹר עֲוֹנָם – אל תכעס מאוד ואל תזכור חטאם לנצח, לפי ישעיהו סד, ח אַל תִּקְצֹף ה' עַד מְאֹד וְאַל לָעַד תִּזְכֹּר עָוֹן הֵן הַבֶּט נָא עַמְּךָ כֻלָּנוּ.
    • וְסִכְלוּתָם – וטפשותם.
    • רְפָא נָא אֶת שִׁבְרָם – רפא את מכתם, אסונם. לפי תהלים ס, ד הִרְעַשְׁתָּה אֶרֶץ פְּצַמְתָּהּ רְפָה שְׁבָרֶיהָ כִי מָטָה.
    • אַתָּה שִׂבְרָם – ה' הוא תקוותם ולגאולתו מייחלים.
    • וְאַתָּה אֱיָלוּתָם – ה' כוחם ומבטחם.
    • חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כִּימֵי קַדְמוֹנַי – לפי סיומה של מגילת איכה (ה, כא) הֲשִׁיבֵנוּ ה' אֵלֶיךָ וְנָשׁוּבָה חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כְּקֶדֶם.


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?