שירים ופיוטים לחתונה
אתר הפיוט והתפילה

שירים ופיוטים לחתונה

חנה פתיה

כמה המלצות לפיוטים מרקידים ושמחים במיוחד שנהוג לשיר בחתונות.

לשער חתונה באתר הפיוט והתפילה

רפרטואר הרקדת החתונות המסורתיות מבוסס בדרך כלל על ניגונים או על שברי פסוקים עם לחן החוזר על עצמו ומושר בדבקות, במעין לופ. אבל כמעט בכל חתונה מגיע גם הרגע של "הריקודים המזרחיים" או של הפיוטים.
לא תמיד קל לרקוד לפי הקצב של הפיוטים, אבל מה שבטוח הוא שהם עושים הרבה שמח באולם.
הכנו עבורכם. כמה המלצות לפיוטים מרקידים ושמחים במיוחד:

אם ננעלו
זהו קרוב לודאי הפיוט המוכר ביותר בעולם, בזכות עפרה חזה, מדונה ועוד שלל ביצועים. שירו של ר' שלום שבזי שמושר מפי בני תימן באופן מסורתי בשמחת החתונה. השיר נכתב בשילוב של עברית וערבית ובעיקר מוכר ומושר הבית הראשון של השיר, אף שהאזכור של חתן וכלה אינו מופיע בבית זה אלא רק בבתים הבאים.

להאזנה>>

ישמח חתני

אחד משירי החתונה המוכרים והפופולריים, שמבוצע באינספור גרסאות, מפייטנים מסורתיים ועד להקות חתונה והרכבים מקצועיים.
זהו שיר קצרצר שופע ברכות לחתן, והוא מושר גם במהלך שבע הברכות, בין ברכה לברכה.

להאזנה>>

מה נאוו עלי
הלחן הקליט של השיר הזה ואווירת השמחה שבו עזרו לו לבסס את מקומו כשיר לחתונה ולשמחות בכלל, אף שנושא השיר איננו חתונה והמילה כלה מוזכרת שם דווקא בהקשר של גלות.

אל מאד נעלה

שיר חתונה מרכזי במסורת הספרדית ירושלמית. שיר קצר ובו ברכות לחתן ולכלה, לחן קליט ומעורר, פיוט חובה ברבות מן הקהילות הספרדיות, בעיקר של יוצאי ארם צובה.

להאזנה>>

 

שלום לך דודי

דו שיח קצר בין זוג אוהבים, פרי עטו של ר' שלמה אבן גבירול. הקהל הישראלי מכיר את השיר הזה לא מעט בזכות ג'ו עמר, שהביצוע שלו לשיר הפך אותו ללהיט במושגים של השנים ההן. מאז זכה השיר לעוד ועוד ביצועים, בין היתר של מאיר בנאי, ברי סחרוף וארז לב ארי.

להאזנה>>

שמחה גדולה הלילה

שיר לשמחות, שמשנה את מילותיו בהתאם לסוג השמחה. כיוון שהמילים פשוטות וקלילות אפשר לאלתר עליהן לפי סוג השמחה המדובר. במקור נכתבו המילים לשמחת יום העצמאות, אבל כאמור, מילות הבתים עצמן פחות חשובות, העיקר שחוזרים על הפזמון  – הלילה, לילה, לילה, שמחה גדולה הלילה.

חנה פתיה הייתה עורכת המשנה של אתר הפיוט והתפילה.