מחלקת השאלה

מחלקת השאלה

מחלקת ההשאלה עוסקת בהשאלת ספרים לאנשים פרטיים ולמוסדות. השירות ניתן למחזיקים כרטיס השאלה בתוקף.

 

כמו כן, המחלקה אחראית על מתן הרשאות לעיון באוספים מיוחדים.


דלפק ההשאלה נמצא בקומת הכניסה ופעיל בימים א'-ה' בין השעות 18:00-9:00.

 

טלפון: 074-733-6414
אימייל: loan@nli.org.il

הזמנת ספרים מן המחסן

אפשר להזמין ספרים מן המחסן לשימוש באולמות הקריאה, או לשאילה הביתה, באמצעות קטלוג הספרייה המקוון, מכל מחשב שמחובר לרשת האינטרנט (ראו: הזמנות מקוונות).
להדרכה אינטרקטיבית להזמנת ספרים, לחצו כאן.
 
 
 

לבירור אלו עותקים של הספר ניתנים להשאלה

 היכנס לקטלוג המקוון של הספרייה, מצא את הספר הרצוי, היכנס לרשומה ולחץ על "מיקומים".


  • 
עותקים שמצוין לגביהם "השאלה לאולמות":
     
ניתן להזמינם לעיון באולמות הקריאה אך הם אינם מושאלים אל מחוץ לתחומי הספרייה.

  • 
עותקים שלגביהם מצוין "עותק להשאלה":
     
ספרים אלו ניתנים לשאילה הביתה.
 

שאילת ספרים הביתה מחייבת פתיחת כרטיס קורא ורכישת מנוי

ניתן לרכוש מנוי להשאלה לתקופה של שנה או של חצי שנה.

למחירון המלא לחץ כאן.

 

  • •  לצורך פתיחת כרטיס קורא יש להצטייד בתעודה מזהה רשמית.
  • •  אזרחים זרים חייבים להצטייד בדרכון ולהפקיד פיקדון.

 

 

זכאים למנוי השאלה ללא עלות

אוכלוסייה ושיוך מוסדימסמך דרוש

האוניברסיטה העברית:

סטודנטים לתואר ראשון

אנשי סגל אקדמי ומינהלי

כרטיס סטודנט או כרטיס סגל בתוקף

אוניברסיטאות בארץ

סטודנטים לתואר שני ומעלה וחוקרים

מכתב ערבות מהמוסד

סטודנטים ואנשי סגל מהמוסדות הבאים:

בצלאל, היברו יוניון קולג', המכללה האקדמית אונו, המכללה האקדמית להנדסה, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע,המרכז האקדמי לב (ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה – מכון טל ומכון לב), המרכז האקדמי שלם, המרכז האקדמי שערי משפט, מכון שכטר, מכללה ירושלים, מכללת אפרתה, מכללת הדסה, שאנן, רשות העתיקות, בית הספר לאמנויות המילה – מבית מקום לשירה,  האוניברסיטה הפתוחה.

 

מכתב ערבות מהמוסד

 


משך השאלת ספרים

הספרים מושאלים למשך חודש, ועל הקורא להחזיר את הספר לספרייה עם תום תקופת ההשאלה.
ההשאלה אינה מוארכת אוטומטית, וחל קנס כספי מצטבר אחרי תום תקופה ההשאלה (30 ₪ על שבוע איחור לכל פריט).
 
הספרייה הלאומית שומרת לעצמה את הזכות לנקוט צעדים משמעתיים, כולל שלילת זכות השאילה, כנגד קורא שלא החזיר ספרים במועד, שגרם נזק לספרים, או שלא שילם את הקנס.
 

הארכת תקופת ההשאלה

תקופת ההשאלה ניתנת להארכה כל עוד לא הזמין קורא אחר את הספר. ההשאלה אינה מוארכת אוטומטית.
 
הארכת תקופת ההשאלה נעשית דרך הקטלוג המקוון באתר הספרייה. יש להזדהות במערכת "מרחב" דרך ה"חשבון שלי".
 
כמו כן, ניתן לבקש הארכה בטלפון המחלקה: .074-733-6414/3

 

קנסות בגין איחור בהחזרת ספרייה 

הספרייה גובה קנס על איחור בהחזרת פריט. גובה הקנס הוא 30 ₪ לשבוע עבור כל פריט.


 

ספרים אבודים

קורא אשר איבד פריט שהושאל לו, יכול לבחור בין 2 האפשרויות הבאות:
1) רכישת אותו הפריט באופן עצמאי: לספרייה יתקבל עותק זהה לחלוטין לעותק שאבד, ממהדורה זהה.
2) תשלום עלות הפריט: העלות תיקבע על ידי מחלקת הרכש בספרייה הלאומית, בתוספת דמי טיפול עבור כל פריט שאבד.

 

קבלת הרשאות: נדירים וארכיונים

הזמנת פריטים נדירים וארכיונים מצריכה קבלת הרשאה מתאימה ממחלקת ההשאלה.


לפרטים נוספים והרחבה לחצו כאן.

 
 

הזמנה מקוונת​

 
להזמנת ספרים וכתבי עת באמצעות מרחב – לחץ כאן.
 
פריטים אשר לא ניתנים להזמנה באמצעות הזמנה מקוונת, ניתן לבקש באמצעות מילוי טופס.
 

מצב ההזמנה

אם הזמנת פריט להשאלה, תישלח אליך בהקדם הודעה בדואר האלקטרוני עם עדכון מצב ההזמנה.
ניתן לברר את מצב ההזמנה גם בטלפון מחלקת ההשאלה: 074-733-6414.
 
לשאלות, הערות ובקשות ממחלקת השאלה, יש לשלוח דואר אלטרוני לכתובת:
loan@nli.org.il, שיכלול שם מלא, דואר אלקטרוני, כתובת קבועה ומלאה וטלפון.