מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2015 > אפריל 2015 > לתייג #עִםהספר

לתייג #עִםהספר

​ימי חול המועד פסח, בכל שנה, מתאפיינים בתנועה ערה מאוד של ישראלים היוצאים לחופשות, מטיילים  באתרים השונים ונופשים. תיירות הפנים זוכה בפסח לעדנה.


על רקע זה השיקה הספרייה הלאומית קמפיין ברשתות החברתיות תחת הכותרת #עִםהספר: הזמנה למטיילים להצטלם עם ספר באתרי החופשה השונים, ולשתף את התמונות עם הקהילה המקוונת של הספרייה הלאומית.

התגובות היו נלהבות ומגוונות, ועד מהרה הופיעו פוסטים מרחבי המדינה. הקמפיין הדגיש הן את העושר הרב והמגוון המרשים של אתרי הטיול ברחבי ישראל, והן את ההעדפות הספרותיות של שלל הקוראות והקוראים שהעלו את תמונותיהם. אחדות מן התמונות הראו סצנות קלאסיות, כגון קורא על חוף הים הנהנה מקריאת ספר טוב בצל שמשייה צבעונית. אחרים הצטלמו באתרים היסטוריים. תצלום אחד, למשל, נעשה על רקע המוזיאון ואתר ההנצחה "יד לשריון" בלטרון, והספר הנקרא עוסק בקרב שניטש בדיוק באותו מקום בשנת 1948.


התצלומים שנשלחו מראים קוראים בני כל הגילים הנהנים מספר טוב ביער, בשדה ובמגוון נופים ואתרים בארץ. קמפיין #עִםהספר, מטרתו לקרב את הציבור הרחב לספרים ולהראות מה גדול מגוון הספרים הזמין לקוראים בני כל הגילים. כן משקף הקמפיין את מחויבותה של הספרייה הלאומית להתקרב אל הציבור ולקרב אותו אל האוצרות הספרותיים השמורים באוספיה.