מה בספרייה > חדשות > ניוזלטר > 2013 > לילה בספרייה

לילה בספרייה

 הספרייה הלאומית ו-GLAM

מרתונים ליליים של כתיבת ערכים הם רק חלק מההרפתקה. הספרייה הלאומית חוברת לויקימדיה ישראל כחלק מהיוזמה הבינלאומית GLAM-Wiki. ראשי התיבות GLAM מייצגים גלריות, ספריות, ארכיונים ומוזיאונים, מתוך כוונה לסייע למוסדות תרבות עולמיים לשתף את מקורותיהם העשירים עם העולם תוך מתן ערובה לסטנדרטים גבוהים של דיוק באמצעות שיתוף פעולה עם עורכי ויקיפדיה מנוסים.
הפרויקט העולמי מאגד מוסדות, במיוחד מוסדות שיש להם שפע של מקורות היסטוריים ותרבותיים, עם מיזם ויקיפדיה, כדי להביא למקסימום את האפשרות לגישה למקורות הידע שלהם. לספרייה הלאומית יש יותר מ-5 מיליון פריטים, ובכלל זה ספרים, ארכיונים, כתבי עת, ארכיונים פרטיים, מוזיקה, מפות, תצלומים והקלטות צליל. רבים  מהפריטים הללו כבר עברו דיגיטציה והם זמינים באורח מקוון. על ידי הכללת חלק מהפריטים הללו בויקיפדיה, יש באפשרותנו להציג את חומרי המקור שלנו באופן שאנשים משתמשים בו מדי יום. כך הופכת הספרייה הלאומית להרבה יותר ממאגר של פריטים – למעשה, כך אנו מקדמים באורח פעיל את השימוש בפריטים על ידי הציבור ברחבי העולם. הפרויקט מקדם תקשורת עם קהילת המשתמשים הרחבה ומאפשר סיווג של החומרים באמצעות השתתפות בפעילויות של מיקור המונים.
 
 
בדומה למוסדות אחרים ברשת GLAM הבינלאומית, הספרייה הלאומית פתחה את דלתותיה ל"ויקיפד בית" שעובד יחד עם הארכיונאים והאוצרים של הספרייה הלאומית כדי להעלות תמונות של הספרייה הלאומית ולערוך ערכים לויקימדיה ולויקיפדיה. אירועים ליליים מיוחדים, מרתונים לכתיבת ערכים, מתרחשים יחד עם אנשי הספרייה הלאומית במועדים מזומנים. האירועים הללו מושכים עשרות מומחי תוכן ששמחים לגלות אוצרות חדשים שהם יכולים להשתמש בהם ולהתייחס אליהם בפעילות העריכה והכתיבה שלהם. הפרויקט כבר הניב יותר מ-150 ערכי ויקיפדיה, ו-2000  תמונות הועלו ל-Wikimedia Commons, תוך מתן תשומת לב מיוחדת לכתבי יד, למפות מאוסף לאור לקרטוגרפיה ולתצלומים מתוך אוסף שבדרון בספרייה הלאומית.
 
לחצו כאן כדי להגיע לעמוד ה-GLAM של הספרייה הלאומית בויקיפדיה.